مدیران سابق بتسدا و ایکس باکس درباره آینده سرویس‌های اشتراکی هشدار دادند

سه‌شنبه 18 شهریور 1404 - 13:30
مطالعه 2 دقیقه
سرویس‌های گیم پس و پلی استیشن پلاس
به عقیده پیت هاینز، اکوسیستم سرویس‌های اشتراکی به درستی برای محصول توسعه‌دهندگان ارزش قائل نیست و به آن‌ها پاداش مناسبی نمی‌دهد.
تبلیغات

در جدیدترین اخبار گیمینگ‌بولت می‌خوانیم که پیت هاینز بااینکه چند سال پیش از مسئولیت خود به‌عنوان مدیر بخش انتشارات و ارتباطات شرکت بتسدا استعفا داد و این شرکت را ترک کرد، اخیرا احساسات خود درباره روند کنونی صنعت بازی و جایگاه سرویس‌های اشتراکی در این تجارت عظیم را به اشتراک گذاشته است.

هاینز در مصاحبه با رسانه Dbltap خاطرنشان کرد که به اعتقاد او احتمالا سرویس‌های اشتراکی نظیر گیم پس در آینده برای برقراری تعادل و هماهنگی میان نیازهای خدماتی مشتریان با انتظارات مدیران و محتوای تولید شده توسط توسعه‌دهندگان به مشکل خواهند خورد.

هاینز در این باره گفت: «من دیگر در هیچ یک از شرکت‌های بازیسازی کار نمی‌کنم؛ بنابراین احتمال دارد تجربه‌هایی که در زمان کارم کسب کرده‌ام، همچنان صادق نباشند. در عین حال، من به اندازه کافی می‌دانم آنچه را که چند سال پیش به عنوان یک تصمیم‌گیری کوته‌بینانه در نظر می‌گرفتم، هم‌اکنون رخ داده است؛ به‌طوری‌که سرویس‌های اشتراکی به یک اساس تبدیل شده‌اند و درنتیجه آن بازیکن‌ها دیگر نمی‌توانند یک بازی را بخرند.

زمانی که درباره سرویس‌های اشتراکی صحبت می‌کنید که به ارائه محتوا تکیه دارند، باید توجه داشته باشید که اگر این سرویس‌ها نتوانند میان نیاز مشتریان با خواسته‌های مدیران و محتوای تولید شده توسط سازندگان تعادل برقرار کنند، اشتراک آن‌ها بی ارزش شده و با یک مشکل واقعی روبرو خواهند شد.

مدیران سرویس‌ها باید به درستی بررسی کنند و تشخیص دهند که برای تولید محتوا و ارائه آن چه چیزهایی نیاز هستند تا نه فقط یک بازی بلکه محصولی ارزشمند تولید شود. این موضوع احتمال دارد به تنشی تبدیل شود که برای بسیاری افراد ازجمله خود توسعه‌دهندگان آسیب‌رسان باشد؛ زیرا آن‌ها را در اکوسیستمی قرار می‌دهد که به درستی برای آنچه می‌سازند ارزش قائل نیست و به آن پاداش نمی‌دهد.»

نکته جالب اینجاست که شانون لافتیس، مدیر اجرایی سابق ایکس‌ باکس، با نظر هاینز موافق است. لافتیس در مسئولیت‌های مختلف از معاونت استودیوهای بازی ایکس‌ باکس گرفته تا ریاست استودیو World’s Edge، مدیریت Global Games Publishing و حتی مدیریت استودیوهای سرگرمی ایکس‌ باکس را بر عهده داشته است، سابقه همکاری طولانی با مایکروسافت دارد.

لافتیس در حساب کاربری لینکدین خود نوشت: «به عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی قدیمی بازی‌های انحصاری ایکس‌ باکس، می‌توانم درستی گفته‌های پیت هاینز را تایید کنم. در حالی که سرویس گیم‌ پس می‌تواند در معرفی کردن بازی‌های کوچک و مستقل که امکان دیده نشدن آن‌ها زیاد است عملکرد درخشانی داشته باشد، بخش عمده‌ی آوردن بازی روی گیم‌ پس به قیمت درآمد فروش آن در فروشگاه‌ها تمام می‌شود، مگر اینکه بازی از پایه برای کسب درآمد پس از عرضه طراحی شده باشد. من می‌توانم مطالب زیادی درباره تنش‌های درونی عجیبی که این موضوع می‌تواند ایجاد کنم، بنویسم.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات