موفقترین ناشران بازیهای موبایل در ماه اوت ۲۰۲۵ کدامند؟ غول چینی همچنان در اوج
بر اساس گزارش گیمینگآنفون، صنعت بازیهای موبایل در ماه اوت ۲۰۲۵ (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور ۱۴۰۴) شاهد تداوم سلطه ناشران بزرگ و نام آشنای همیشگی بود. در این ماه، شرکت تنسنت با درآمدی خیرهکننده جایگاه خود را در صدر جدول درآمدزایی مستحکمتر کرد و شرکت Azur Games بار دیگر بیشترین تعداد دانلود را به خود اختصاص داد. این گزارش نشاندهنده تسلط پایدار بازیهای هایپرکژوال بر جدول دانلودها و موفقیت آثار استراتژی و شبیهسازی در کسب درآمد است.
Azur Games در بخش دانلودها با ثبت ۱۱۷.۴ میلیون نصب، مجدداً در رتبه اول قرار گرفت که نشان از محبوبیت بالای مجموعه بازیهای هایپرکژوال این شرکت دارد. به دنبال آن، شرکت BabyBus با ۸۷.۱ میلیون دانلود در جایگاه دوم ایستاد و رشد پایدار خود را بهعنوان یکی از نامهای پیشرو در بازیهای آموزشی ادامه داد.
شرکت Miniclip با ۸۴.۱ میلیون نصب، به لطف محبوبیت آثار رقابتی و چندنفره کژوال خود، رتبه سوم را به دست آورد. Voodoo با ۷۱ میلیون دانلود در جایگاه چهارم باقی ماند و شرکت Outfit7 با ۶۷.۲ میلیون دانلود در رتبه پنجم قرار گرفت که بازی My Talking Tom Friends 2 با ۱۴ میلیون نصب، پرچمدار آثار این توسعهدهنده بود.
شرکت SayGames با ۶۷ میلیون دانلود در تعقیب نزدیک رقبا بود و پس از آن، Supersonic Studios و Supercent هرکدام با بیش از ۶۰ میلیون نصب، جایگاه خود را حفظ کردند. در نیمه پایینی فهرست ۱۰ شرکت برتر، CrazyLabs با ۳۹.۶ میلیون و وانسافت با ۳۸.۶ میلیون نصب قرار گرفتند.
Roblox Corporation و ABI Games Studio هر دو با بیش از ۳۶ میلیون نصب عملکرد قدرتمندی داشتند، درحالیکه تنسنت با ۳۶.۶ میلیون دانلود دوباره به این فهرست بازگشت که نشان میدهد تمرکز اصلی این شرکت همچنان بر درآمدزایی است. شرکتهای KAYAC و Garena نیز فهرست ۱۵ شرکت برتر از نظر دانلود را تکمیل کردند.
در بخش درآمد، تنسنت گیمز با کسب درآمد خیرهکننده ۵۵۲.۹ میلیون دلاری، سلطه خود را بیش از پیش گسترش داد. شرکت Century Games با ۲۰۷.۲ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت که نشان میدهد ترکیب بازیهای شبیهسازی و استراتژی آن همچنان برای بازیکنانی که پول واقعی هزینه میکنند، جذاب است.
Roblox Corporation با ۱۵۷.۷ میلیون دلار در رتبه سوم قرار گرفت و Dream Games با ۱۴۴.۵ میلیون دلار، عمدتا به لطف موفقیت بازی Royal Match، در جایگاه چهارم قرار گرفت. FunPlus و Scopely نیز با درآمدی به ترتیب معادل ۱۲۵.۱ میلیون و ۱۲۴.۳ میلیون دلار، رقابت نزدیکی داشتند.
شرکتهای Playrix و سوپرسل نیز با درآمد ۱۲۲.۱ میلیون و ۱۲۱ میلیون دلار، عملکردی پایداری نسبت به گذشته داشتند؛ سوپرسل همچنان از محبوبیت طولانیمدت بازیهای کلش آف کلنز و کلش رویال سود میبرد. NetEase Games با ۱۱۹.۸ میلیون دلار و King با ۱۱۵.۳ میلیون دلار در رتبههای بعدی قرار گرفتند.
جایگاههای پایانی فهرست ۱۵ شرکت پردرآمد در اختیار مایکروفان، نیانتیک و بندای نامکو بود که هرکدام بین ۷۳ تا ۷۵ میلیون دلار درآمد کسب کردند. مون اکتیو با ۶۹.۷ میلیون دلار و Aniplex با ۵۸.۳ میلیون دلار این فهرست را تکمیل کردند؛ موفقیت Aniplex عمدتا مدیون بازی الهامگرفته از انیمه Fate/Grand Order است که بهتنهایی در ماه اوت ۵۳.۶ میلیون دلار درآمد داشته است.