قیمت Hollow Knight: Silksong توسعهدهندگان مستقل را نگران کرده است
بازی Hollow Knight: Silksong به یک دستاورد بزرگ برای صنعت بازیهای مستقل تبدیل شده است؛ زیرا نه تنها رکورد تعداد بازیکنهای همزمان بازی Hollow Knight را در مدت زمان اندکی شکست، بلکه هزاران بازیکن جدید را نسبت به تجربه نسخه اول ترغیب کرد. همچنین باید توجه داشته باشیم که استودیو تیم چری با ارائه قیمت فوقالعاده مقرونبهصرفه ۲۰ دلاری به تمام این موفقیتها دست یافته است.
حال به نظر میرسد که این قیمتگذاری به همان اندازه که برای طرفداران و بازیکنها خوشایند بوده، برای توسعهدهندگان مستقل ایجاد نگرانی کرده است. باتوجهبه اینکه بحث قیمتگذاری بازیها به موضوعی داغ در صنعت بازی تبدیل شده است، توسعهدهندگان بازیهای AAA و مستقل تحت تاثیر اقدام دیگر شرکتها قرار میگیرند.
در بررسی همین موضوع اخیرا حساب کاربری RJ که هماکنون توسعه بازی مستقل و ریتمیک Unbeatable را پیش میبرد، نکته جالب توجهی را درباره شیوه قیمتگذاری Hollow Knight: Silksong و تفاوت برداشت بازیکنها و توسعهدهندگان از این اقدام را بیان کرد. طبق استدلال این توسعهدهنده، تیم چری باید بازی جدید خود را با قیمت مناسبتر ۴۰ دلاری عرضه میکرد.
RJ معتقد است که فروش بازی Hollow Knight: Silksong با قیمت ۲۰ دلار توسط تیم چری باعث خواهد شد تا ارزش این بازیهای مستقل فوقالعاده در نظر بازیکنهای معمولی در حد همین قیمت پایین تثبیت شود؛ در نتیجه این اقدام میتواند نهایتا به بازیهای مستقل دیگر که هنوز طرفداران زیادی ندارند، آسیب برساند.
در ادامه توسعهدهندگان دیگری به نام ایوان از استودیو Deck13 Interactive و تیم از استودیو Red Squirrel Games هرکدام با زاویه دید خودشان به موافقت با RJ پرداختند. احتمالا جالبترین واکنش مربوط به توسعهدهنده بازی Lone Fungus باشد که از خود میپرسید آیا این بازی پس از انتشار Hollow Knight Silksong همچنان با قیمت ۲۰ دلار مناسب خرید خواهد بود یا خیر. این توسعهدهنده خاطرنشان کرد که Lone Fungus یک بازی کوچکتر است که به عنوان پروژهای انفرادی عرضه شده است؛ به همین دلیل، فروش ارزانتر از ۲۰ دلار آن برای توسعهدهنده مستقل، مقرون به صرفه نخواهد بود.
منبع: Tech4Gamers