بازی جیمز باند مرزهای طراحی مرحله را جابهجا میکند؛ مأموریتهایی فراتر از هیتمن
استودیو آیاو اینتراکتیو با تأکید بر تفاوتهای اساسی 007 First Light نسبتبه آثار قبلی خود مانند هیتمن اعلام کرد که مأموریتهای این بازی جزو بزرگترین مراحل تاریخ فعالیت آنها خواهند بود. راسموس پالسن، کارگردان هنری بازی در گفتوگو با رسانه گیمزرادار درباره محیطهای وسیع و قابلکاوشی صحبت کرد که بازیکنها در جریان مأموریتهای خود در با آنها روبهرو خواهند شد.
راسموس پالسن از طراحی یک جهان بزرگ سخن گفت که به بازیکن اجازه میدهد تا ابتدا فضای محیط را درک و سپس روش خود برای انجام مأموریت را انتخاب کند: «درواقع با یک مقدمه آرام و داستانمحور وارد جهان بازی خواهیم شد که از بازیکن دعوت میکند تا در نقش جیمز باند ظاهر شود، دنیای بازی را تجربه کند و برایناساس انتظارات و رویکرد خود نسبتبه مأموریت را شکل دهد.»
کارگردان هنری بازی در ادامه درباره مرحلهای صحبت کرد که در جریان نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۵ به نمایش گذاشته شد. این مرحله بهگونهای طراحی شده است که به بازیکن اجازه میدهد تا راهحلهای خلاقانه خود را برای چالشها پیدا کند؛ چراکه نقشه بازی بهاندازهای بزرگ طراحی شده است که بازیکن بتواند آزادانه در محیط گشتوگذار کند و از تمام سیستمهای گیمپلی موجود بهره ببرد.
راسموس پالسن در پاسخ به سؤالی درباره اندازه مراحل بازی 007 First Light گفت: «میتوانم بگویم برخی مراحل این بازی، از نظر اندازه، بزرگترین مراحلی هستند که در تاریخ استودیو ساختهایم.» در گذشته جاناتان لاکایل، کارگردان بازی جیمز باند، درباره رویکرد طراحی مراحل صحبت کرده بود؛ بهویژه در زمینه ایجاد تعادل میان طراحی آزادانه Hitman و ساختار خطیتر بازیهای داستانمحور.
پخش از رسانه
بازی 007 First Light در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۴ (۲۷ مارس ۲۰۲۵) برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و نینتندو سوییچ ۲ منتشر خواهد شد.