قیمت بالای PS5 مانع فروش بیشتر بازی Monster Hunter Wilds شد

سه‌شنبه 11 شهریور 1404 - 22:05
مطالعه 2 دقیقه
مبارزات بازی Monster Hunter Wilds
کپکام می‌گوید که قیمت بالای پلی استیشن 5 باعث بازی Monster Hunter Wilds فروش بیشتری نکند.
تبلیغات

به نقل از VGC، رئیس کپکام، هاروهیتو تسوجیموتو، در مصاحبه‌ای با نیکِی که در ماه مه برگزار شده اما اخیراً منتشر شد، درباره‌ی فروش اولیه‌ بازی Monster Hunter Wilds و رسیدن به ۱۰ میلیون نسخه در ماه اول صحبت کرد.

تسوجیموتو گفت هدف داخلی کپکام برای فروش ماه اول، رسیدن به ۱۰ میلیون نسخه بوده و از این نظر فروش بازی مطابق انتظار بوده است، اما افزود ادامه‌ی روند رشد فروش به دلیل قیمت سخت‌افزار نسل جدید دشوار خواهد بود. او در پاسخ به پرسشی درباره ادامه‌ی فروش بازی Monster Hunter Wilds پس از رسیدن به ۱۰ میلیون نسخ گفت:

«درست است. بااین‌حال ما همچنین متوجه شدیم که موانع PS5 غیرمنتظره بزرگ هستند. کنسول حدود ۸۰,۰۰۰ ین (۵۴۰ دلار) قیمت دارد. با احتساب هزینه‌ی نرم‌افزار و اشتراک‌های ماهانه، خرید کامل به حدود ۱۰۰,۰۰۰ ین (۶۷۵ دلار) می‌رسد. این قیمت به‌ویژه برای نسل‌های جوان قابل دسترسی نیست. این مسئله تنها به ژاپن محدود نمی‌شود و در دیگر کشورها هم مشابه است.»

تسوجیموتو سپس به نینتندو سوییچ 2 اشاره کرد و گفت موفقیت آن با قیمت نسبتاً پایین نشان می‌دهد که قدرت خرید کاربران هنوز فاکتوری کلیدی است، اما اشاره‌ای به احتمال انتشار بازی Monster Hunter Wilds روی این کنسول نکرد: «نینتندو سوییچ ۲ در ژوئن ۲۰۲۵ با قیمت ۴۹,۹۸۰ ین عرضه شد و بازخوردها فراتر از انتظار بود. اگرچه قیمت‌ها در کشورهای مختلف متفاوت است، این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان عادی همچنان به قیمت حساس هستند.»

رئیس کپکام همچنین به مشکلات اخیر فروش اشاره کرد. پس از مصاحبه، کپکام با کاهش تقریبی ۲۰ درصدی ارزش سهام خود مواجه شد و فروش Monster Hunter Wilds بین آوریل تا ژوئن تنها ۴۷۷,۰۰۰ نسخه بود. با‌این‌حال کپکام تلاش کرد با نگاه به دیگر محصولاتش خبر را مثبت نشان دهد:

«با وجود فروش کمتر از انتظار Monster Hunter Wilds، آخرین نسخه‌ی سری که در فوریه منتشر شد (Monster Hunter Rise) همچنان رشد فروش داشته است. همچنین پس از معرفی جدیدترین نسخه‌ی سری پرچمدار Resident Evil در ژوئن، فروش نسخه‌های دیگر این مجموعه از جمله Resident Evil Village و Resident Evil 4 همچنان در حال افزایش است.»

تسوجیموتو تأکید کرد که چالش بعدی کپکام، غلبه بر موانع قیمت و رساندن Monster Hunter Wilds به مخاطبان گسترده‌تر است و استراتژی‌هایی برای افزایش فروش در طول سال در حال توسعه است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات