ریبوت بازی Saints Row در ابتدا قرار بود بسیار متفاوت‌تر باشد | فاش شدن اطلاعات شوکه کننده

سه‌شنبه 11 شهریور 1404 - 18:18
مطالعه 3 دقیقه
شخصیت‌های بازی Saints Row
گفته می‌شود که ریبوت بازی Saints Row در ابتدا قرار بود دنباله مستقیم بازی Saints Row: The Third باشد.
تبلیغات

به نقل از اینسایدرگیمینگ، جزئیات تازه‌ای از پشت پرده‌ی ساخت ریبوت بازی Saints Row در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که نشان می‌دهد این بازی در ابتدا قرار بود به‌عنوان دنباله‌ای مستقیم برای بازی Saints Row: The Third ساخته شود. ریبوت بازی Saints Row که توسط Volition توسعه یافت و Deep Silver آن را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد، داستان و شخصیت‌های کاملاً جدیدی در شهر خیالی Santo Ileso ارائه داد.

اما این تغییر مسیر چندان به مذاق طرفداران قدیمی مجموعه خوش نیامد؛ بسیاری از آن‌ها نسبت به تغییر لحن بازی و روایت سطحی آن انتقاد داشتند. طبق گزارش کانال یوتیوب mrsaintsgodzilla21 (نقل‌شده از کاربر Synth Potato در شبکه‌ اجتماعی X)، در جریان بازدید این سازنده از استودیوی Volition در سال ۲۰۱۹ مشخص شده که نسخه‌ی اولیه بازی تحت عنوان Saints Row Cinco در دست توسعه بوده و قرار بود ادامه‌ی مستقیم Saints Row: The Third باشد.

برای تحقق این ایده، تیم سازنده حتی تصمیم داشت وقایع Saints Row 4 را کاملاً نادیده بگیرد و مرگ جانی گات در قسمت سوم را بازنویسی کند. در این نسخه قرار بود باس و اعضای اصلی گروه Saints شهر Steelport را ترک کرده و در Santo Ileso پایگاهی جدید بسازند. این دنباله به‌شدت روی فن‌سرویس بودن تمرکز داشت و لحن آن بر‌اساس قاعده‌ی ۲۰/۸۰ طراحی شده بود؛ یعنی ۲۰ درصد طنز و اغراق نسخه‌ی سوم و ۸۰ درصد حال‌وهوای جدی‌تر نسخه‌ی دوم. حتی مأموریتی مخفی برای روبه‌رو شدن و کشتن دکس در نظر گرفته شده بود.

گزارش‌ها حاکی است که بخشی از دیالوگ‌های Pierce نیز برای این پروژه ضبط شده بود. اما روند توسعه زمانی تغییر کرد که THQ Nordic ناشر Deep Silver را خریداری کرد. این شرکت ایده‌ی دنباله‌ی مستقیم را رد کرد و ولشن را مجبور به طراحی مجدد بازی کرد. نسخه‌های بعدی که قرار بود هم شخصیت‌های قدیمی را حفظ کند و هم داستانی تازه ارائه دهد، باز هم با مخالفت مواجه شد و در نهایت به ریبوتی تبدیل شد که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد.

از دیگر ویژگی‌هایی که برای نسخه‌ی دنباله در نظر گرفته شده و نهایتاً کنار گذاشته شد می‌توان به بازگشت کمپانی Ultor (به‌جای Marshals)، سیستم مهارت مبتنی بر ثروت، شهرت و قدرت، بازگشت Body Shieldها (که به‌دلیل خشونت زیاد رد شد)، امکان شخصی‌سازی کامل شهر از طریق Criminal Ventures، سیستم وضع قوانین در مناطق تحت کنترل بازیکن و بازگشت Cribs و قابلیت شخصی‌سازی کامل کلیسا اشاره کرد.

همچنین قرار بود سیستم تقلب (Cheats) تنها پس از پایان بازی و با پیدا کردن یک هرم مخفی بزرگ فعال شود. حتی بخش New Game پلاس هم در دستور کار بود که در نهایت حذف شد. با‌این‌حال باید توجه داشت که این اطلاعات به‌طور رسمی تأیید نشده‌اند و بر‌اساس گفته‌های یک سازنده در یوتیوب منتشر شده‌اند، بنابراین طرفداران باید با دیده‌ی احتیاط به آن‌ها نگاه کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات