دلیل نبود ری تریسینگ در بتلفیلد ۶ چیست؟

دوشنبه 10 شهریور 1404 - 14:20
مطالعه 2 دقیقه
حضور یک گروه چهارنفره از سربازان کنار یک اتومبیل جنگی در بازی بتلفیلد 6
به گفته کارگردان بتلفیلد ۶، توسعه‌دهندگان برای دستیابی به حداکثر عملکرد مطلوب، تصمیم گرفتند تا از ری تریسینگ استفاده نکنند.
تبلیغات

طبق گزارش بازیکن‌های کامپیوتر که اخیرا موفق به تجربه بتای بتلفیلد ۶ شده‌اند، هیچکدام از گزینه‌های ری تریسینگ در بخش تنظیمات گرافیکی بازی وجود ندارند. این موضوع در کنار عدم اشاره دقیق توسعه‌دهندگان به استفاده از ری تریسینگ همه چیز را روشن کرد. بااین‌حال رسانه Comicbook جهت اطمینان کامل از این موضوع، فرصتی پیدا کرد تا از کریستین بول، مدیر فنی استودیو ریپل افکت، درباره عدم استفاده از رهگیری پرتو در بازی Battlefield 6 سوال کند.

این کارگردان هم در پاسخ تایید کرد که فناوری رهگیری پرتو برای این بازی در نظر گرفته نشده است و احتمالا در آینده نزدیک هم به آن اضافه نخواهد شد. بول در این باره افزود: «ما هنگام عرضه بازی، رهگیری پرتو نخواهیم داشت و در آینده نزدیک نیز هیچ برنامه‌ای برای اضافه کردن آن نداریم.

دلیل تصمیم ما این است که می‌خواهیم تمرکزمان روی عملکرد باقی بماند و مطمئن شویم که تمام تلاش ما در جهت بهینه‌سازی هرچه بیشتر بازی برای تنظیمات پیش‌فرض و کاربران عادی متمرکز باقی بماند. به همین خاطر ما نسبتاً زود تصمیم گرفتیم تا رهگیری پرتو را در بازی قرار ندهیم و بیشتر بتوانیم روی اطمینان از عملکرد مطلوب بازی برای بازیکن‌ها تمرکز کنیم.»

باتوجه‌به اینکه Battlefield V یکی از اولین بازی‌های کامپیوتر در سال ۲۰۱۸ بود که از فناوری ردیابی پرتوها به‌خصوص برای بازتاب‌ها استفاده کرد و سه سال بعد در بازی Battlefield 2042 شاهد استفاده از تکنیک انسداد محیطی ردیابی پرتو بودیم، احتمالا برخی بازیکن‌ها این موضوع را یک تنزل گرافیکی برای Battlefield 6 به حساب آورند، اما باید توجه داشت که بول درست می‌گوید و یک بازی تیراندازی چندنفره و رقابتی باید در درجه اول روی عملکرد مطلوب تمرکز داشته باشد.

باتوجه‌به نتایج بتای اخیر Battlefield 6، به نظر می‌رسد که بازیکن‌ها به گرمی از تغییرات این بازی حمایت کرده‌اند؛ تا حدی که بتای ذکر شده به بزرگترین بتای ثبت شده در تاریخ مجموعه بتلفیلد تبدیل شده است. با تایید سازنده، کاربران کامپیوتر که از سخت‌افزار GeForce استفاده می‌کنند، می‌توانند با کمک فناوری‌های NVIDIA DLSS Super Resolution و Frame Generation یا Multi Frame Generation عملکرد بازی را بهبود بخشند. از طرفی کاربران AMD می‌توانند FSR 3 را با FSR Frame Generation فعال کنند و کاربران Intel می‌توانند Intel XeSS را همراه با XeSS Frame Generation برگزینند.

بازی Battlefield 6 در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۸ مهر ۱۴۰۴) برای کامپیوتر، پلی‌ استیشن ۵ و ایکس‌ باکس سری ایکس | اس عرضه می‌شود.

منبع: wccftech

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات