کوجیما زیاد اهل تجربه بازی‌ها نیست!

دوشنبه 10 شهریور 1404 - 09:27
مطالعه 1 دقیقه
هیدئو کوجیما و کنترلر دوال سنس اختصاصی بازی Death Stranding 2
کوجیما با اشاره به سبک کاری خود گفت که به‌ندرت به تجربه بازی‌های دیگر می‌پردازد.
تبلیغات

کمتر بازی‌سازی را می‌توان یافت که همانند هیدئو کوجیما جایگاهی اسطوره‌ای در صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشد؛ چهره‌ای تأثیرگذار که برای پنج دهه در این صنعت مشغول به کار بوده است. نام خالق مجموعه بازی‌های متال گیر سالید در سال‌های اخیر بیش از هر چیزی با بازی جاه‌طلبانه Death Stranding گره خورده است و اکنون نیز روی دو ویدیوگیم با نام‌های OD و Physint کار می‌کند.

اما منبع الهام هیدئو کوجیما برای ساخت این آثار چیست؟ شاید تصور کنید که این بازی‌ساز افسانه‌ای به‌طور مداوم بازی‌های مختلف را تجربه می‌کند، اما واقعیت چیز دیگری است. هیدئو کوجیما در جریان کنفرانس New Global Sport درباره عادات خود در رابطه با بازی‌های ویدیویی صحبت کرد و گفت: «من فیلم تماشا می‌کنم، کتاب می‌خوانم، با آدم‌ها ملاقات می‌کنم و به موزه می‌روم. چیزی را از بازی‌ها کپی نمی‌کنم. این در حالی است که بسیاری از بازی‌سازها فقط بازی‌های دیگر را نگاه می‌کنند.»

با اینکه «تجربه زیاد بازی‌ها» برای هر فرد معنای متفاوتی دارد، اما هیدئو کوجیما تأکید کرد که خودش خیلی کم بازی می‌کند و دلیل این مسئله به ماهیت زمان‌بر بازی‌ها برمی‌گردد: «بازی‌ها زمان زیادی می‌گیرند. شاید فقط یک بازی در سال تجربه کنم. بازی‌های خودم را برای بررسی تجربه می‌کنم، اما مجبورم خارج از چارچوب فکر کنم و آنچه در دنیای بیرون از بازی‌ها اتفاق می‌افتد، برایم مهم‌تر است.»

کوجیما همواره به‌خاطر نگاه متفاوتش به رسانه بازی و توانایی تلفیق هنر، فلسفه و فرهنگ عامه در روایت‌هایش مورد تحسین قرار گرفته است. حالا این اظهارات تازه نیز نشان می‌دهد که او همچنان به‌دنبال الهام از دنیای واقعی است، نه صرفا آنچه در صنعت بازی‌های ویدیویی جریان دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات