چرا رزیدنت ایول ۹ به راکون سیتی بازگشت؟
مجموعه رزیدنت ایول ماجراجوییهای خود را پس از نسخه سوم به نقاط مختلفی از جهان کشاند؛ از باتلاقهای مرطوب لوییزیانا گرفته تا مأموریتهای پرتنش و چندشاخه در سطح جهانی. اکنون کپکام با Resident Evil Requiem بار دیگر به راکون سیتی بازمیگردد؛ جاییکه بسیاری از خطوط داستانی این مجموعه برای نخستینبار شکل گرفتند، اما دلیل بازگشت به زادگاه فاجعه بیولوژیکی چیست؟
کوشی ناکانیشی، کارگردان بازی رزیدنت ایول ۹ در گفتوگو با رسانه فورگیمر اعلام کرد که دلیل این بازگشت، روایت داستان شخصیت گریس اشکرافت و میل تیم سازنده به بررسی تأثیر شیوع ویروس بر بازماندگان بوده است. ماساتو کومازاوا، تهیهکننده بازی نیز با اشاره به تأخیر طولانی در بازگشت به شهر راکون، این تجربه را به برنجی تشبیه کرد که یک هفته در پلوپز مانده است؛ چیزی که شاید هیچکس علاقهای به بازکردنش نداشته باشد، اما درنهایت کنجکاوی باعث میشود سراغش بروید.
ماساتو کومازاوا پیشتر نیز گفته بود که راکون سیتی «مناسبترین بستر» برای بزرگداشت سیامین سالگرد مجموعه بازیهای Resident Evil است. کپکام این نسخه را «مرثیهای برای به آرامش سپردن فاجعه هولناک راکون سیتی» توصیف کرده است. بااینحال کوشی ناکانیشی تأکید دارد که این بازی نهفقط درباره فاجعه، بلکه درباره نحوه به یاد سپردن قربانیان شهر راکون ازجمله «آلیسا» در آینده است.
بازی Resident Evil Requiem در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۴ (۲۷ فوریه ۲۰۲۶) برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن ۵ و کامپیوتر منتشر میشود. این نسخه امکان تجربه همزمان بازی با زاویه دوربین اول-شخص و سوم-شخص را فراهم میکند. تیم سازنده وعده «ترسی اعتیادآور» را داده است، اما قصد دارد با تنظیم ریتم وحشت، از خستگی مخاطب جلوگیری کند.