سیستم شهرت The Blood of Dawnwalker تاثیر زیادی روی گیم پلی بازی دارد
به نقل از GamingBolt، استودیو Rebel Wolves که متشکل از اعضای پیشین CD Projekt RED است، با معرفی اولین بازی خود با نام The Blood of Dawnwalker بار دیگر به سراغ سبک نقشآفرینی اکشن جهانباز رفتهاند، اما این بار رویکرد متفاوتی را دنبال میکند. اثری که بهجای روایتهای صرفاً حماسی، تمرکز بیشتری روی یک سفر شخصی دارد؛ داستان کوئن، مردی که در میان انسانیت و خونآشامی گرفتار شده است و تنها ۳۰ روز فرصت دارد تا خانوادهاش را نجات دهد.
البته این محدودیت زمانی کاملاً سختگیرانه نیست، اما بازیکنان باید همواره گرسنگی کوئن را مدیریت کنند؛ مخصوصاً هنگام شب که شکار کردن به یک نیاز حیاتی تبدیل میشود. در کنار این، سیستم شهرت یا Notoriety نقشی اساسی در روند بازی دارد. بهگفتهی ماتئوش توماشکیویچ، کارگردان خلاق بازی The Blood of Dawnwalker در گفتوگو با IGN، نابودی نیروهای برنسيس میتواند هم مانعتراشی کند و هم فرصتهای تازهای در اختیار بازیکن بگذارد. او توضیح میدهد:
«هرچه اعمال شما علیه برنسيس بیشتر باشد، او نیز واکنش سختتری نشان میدهد. ممکن است فرمانهایی صادر کند که پیشرفت شما را دشوارتر کند که از اعزام سربازان بیشتر به خیابانها و جادهها گرفته تا وضع مقرراتی مانند منع رفتوآمد شبانه میشود. همین امر تغذیه در شب را به مراتب سختتر میکند.»
اما تأثیر شهرت تنها به دشمنان محدود نمیشود. اهالی دره نیز نسبت به حضور کوئن واکنش نشان میدهند؛ از ترس و نفرت گرفته تا احترام و اتحاد. این موضوع میتواند در مأموریتهای خاص به کمک بازیکن بیاید، بهویژه زمانی که با گروههای مخالف برنسيس روبهرو میشوید. برخی از این جناحها از دشمنی شما با او استقبال میکنند و همین امر میتواند جایگاه شما را میانشان تقویت کند.
بازیکنان میتوانند در دل این سیستمهای تعاملی غرق شوند و با کاوش عمیق در جهان Dawnwalker تجربهای شخصی بسازند یا مسیر مستقیم و سریعی بهسوی برنسيس در پیش بگیرند. ترکیب این آزادی عمل با تجربهی تیم سازنده، باعث شده است تا بازی The Blood of Dawnwalker به یکی از موردانتظارترین بازیهای نقشآفرینی آینده تبدیل شود.
بازی The Blood of Dawnwalker در سال ۲۰۲۶ برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و پی سی منتشر خواهد شد.