ویژگی جذاب Pragmata باعث تحول بزرگی در بازی‌ های آینده کپکام خواهد شد

پنج‌شنبه 6 شهریور 1404 - 17:10
مطالعه 2 دقیقه
ماجراجویی دیانا در بازی Pragmata
فیزیک مو شخصیت دایانا در بازی Pragmata باعث بهبود انجین RE Engine و اضافه شدن فناوری جدید شده است.
تبلیغات

به نقل از VGC، تیم سازنده‌ی بازی Pragmata اعلام کرده است که برای طراحی واقع‌گرایانه‌تر شخصیت‌های بازی، به‌ویژه موهای بلند دختر اندرویدی به نام دایانا، از تیم توسعه‌ی RE Engine خواسته‌اند تکنولوژی جدیدی را به موتور اضافه کنند.

RE Engine اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ با انتشار بازی Resident Evil 7: Biohazard معرفی شد و از آن زمان به موتور اصلی کپکام تبدیل شده است. این موتور تاکنون در بیش از ۲۰ عنوان مختلف از این ناشر ژاپنی مورد استفاده قرار گرفته و مزیت اصلی آن انعطاف‌پذیری برای سبک‌های گوناگون از بازی‌های ترسناک سوم‌شخص گرفته تا مجموعه‌های رترو و حتی مبارزه‌ای یک‌به‌یک است.

هر بار که پروژه‌ای جدید با این موتور توسعه داده می‌شود، تیم‌ها می‌توانند ویژگی‌های تازه‌ای را به RE Engine اضافه کنند. همین ویژگی‌ها در آینده در دسترس سایر بازی‌های کپکام نیز قرار می‌گیرد. در گفت‌وگوی اخیر VGC با نائوتو اویاما، تهیه‌کننده Pragmata، او توضیح داد که یکی از درخواست‌های تیم سازنده، توسعه‌ی سیستم جدید برای شبیه‌سازی موهای بلند دایانا بوده است:

«ما همیشه می‌توانیم برای RE Engine ویژگی‌های تازه درخواست کنیم. یکی از نمونه‌های واضح آن در Pragmata، موهای داینا است. پیش‌تر در بازی‌های دیگر، تکنولوژی موی کوتاه استفاده می‌شد، اما در اینجا برای اولین‌بار توانستیم موهای بلند را به شکلی واقع‌گرایانه بازسازی کنیم. تیم RE Engine کمک بزرگی در این زمینه به ما کرد.»

وقتی از او پرسیده شد که آیا این ویژگی ممکن است در آینده در نسخه‌های بعدی Resident Evil و مثلاً برای زامبی‌هایی با موهای بلند استفاده شود، اویاما با خنده پاسخ داد: «سخت است بگوییم.»

کپکام بازی Pragmata را اولین‌بار در ژوئن ۲۰۲۰ معرفی کرد. این بازی که یکی از معدود IPهای اورجینال ناشر شناخته‌شده‌ای مثل کپکام است، تاکنون چند بار با تأخیر مواجه شده و در حال حاضر برای انتشار در سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات