Judas سیستم انقلابی برای شخصیتهای شرور دارد | رونمایی از پوستر رسمی بازی
به نقل از اینسایدرگیمینگ، کن لوین، کارگردان خلاق Judas و استودیوی Ghost Story Gamesسکوت چندماهه تیم را شکست و با انتشار یک بهروزرسانی تازه و تصویر هنری رسمی بازی، نگاهی جدید از روند ساخت این اثر ارائه داد. او اعلام کرد به جای فاصلههای طولانی بین تریلرها و تصاویر پرزرقوبرق، تیم توسعه تصمیم گرفته از این پس با انتشار بهروزرسانیهای کمتر از استانداردهای معمول روند ساخت بازی را شفافتر با مخاطبان بهاشتراک بگذارد، هرچند تمرکز اصلی همچنان روی تکمیل پروژه باقی خواهد ماند.
مهمترین نکتهی این گزارش معرفی قابلیتی تازه با نام «Villainy» است. برخلاف BioShock و BioShock Infinite که دشمنان از پیش تعیینشده بودند، در Judas این بازیکن است که تعیین میکند چه کسی به دشمن تبدیل شود. سه شخصیت اصلی موسوم به «Big 3» میتوانند به دوستان و متحدان بازیکن بدل شوند اما اگر نادیده گرفته شوند، ممکن است به دشمنان خطرناک او تبدیل شوند. لوین توضیح میدهد: «وقتی چنین اتفاقی بیفتد، آنها به مجموعهای تازه از تواناییها دسترسی پیدا میکنند تا اقدامات و اهداف شما را زیر سؤال ببرند.»
این قابلیت جدید ارتباط نزدیکی با تمرکز بازی روی روایت شخصیتمحور دارد. الهامگرفته از سیستم نمسیس در بازیهای Shadow of Mordor، بازی Judas قصد دارد روابط با شخصیتهای Big 3 را عمیقتر و احساسیتر کند. آنها سعی خواهند کرد اعتماد بازیکن را با رشوه، نجاتدادن در نبرد، شایعهپراکنی دربارهی رقبا یا حتی فاش کردن رازهای شخصی به دست آورند. از دست دادن یکی از این شخصیتها باید همانند از دست دادن یک دوست واقعی احساس شود.
برخلاف الیزابت در BioShock Infinite که بازیکن او را بهخوبی میشناخت اما او شناختی از بازیکن نداشت، در Judas شخصیتهای Big 3 مدام رفتار بازیکن را زیر نظر خواهند گرفت. آنها به تصمیمات شما در مبارزه، ساختوساز، هک کردن و بهویژه نحوهی برخوردتان با دیگران واکنش نشان میدهند.
استودیو هنوز حاضر نیست زمان مشخصی برای عرضه اعلام کند. تیم توسعه تأکید کرده روند ساخت با موفقیت پیش میرود و اهداف مرحلهای محقق میشوند، اما نمیخواهد تاریخ انتشاری اعلام کند که احتمال تأخیر داشته باشد. لوین در پایان گفت: «Judas تا زمانی که بازیکنان آن را تجربه نکنند، یک بازی واقعی نخواهد بود. تمام اعضای تیم برای رسیدن به آن روز تلاش میکنند.»