۵ بازی قدر ندیده و با کیفیت یوبیسافت خانه جدیدی پیدا کردند

چهارشنبه 5 شهریور 1404 - 16:40
مطالعه 3 دقیقه
پوستر بازی Child of Eden
آتاری از دریافت حقوق معنوی ۵ بازی سابق یوبیسافت خبر داده است.
تبلیغات

به نقل از VGC، آتاری به‌تازگی اعلام کرده که حقوق معنوی پنج بازی منتشر شده‌ی پیشین یوبیسافت را خریداری کرده است. این شرکت قصد دارد نسخه‌های بازسازی‌شده‌ی این آثار را روی پلتفرم‌های مدرن عرضه کند و در ادامه مسیرهایی برای گسترش هر کدام از آن‌ها با محتوای تازه و راه‌های توزیع جدید در نظر بگیرد. پنج اثری که حالا در اختیار آتاری قرار گرفته‌اند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Cold Fear (انتشار در سال ۲۰۰۵)
  • Child of Eden (انتشار در سال ۲۰۱۱)
  • I Am Alive (انتشار در سال ۲۰۱۲)
  • Grow Home (انتشار در سال ۲۰۱۵)
  • Grow Up (انتشار در سال ۲۰۱۶)

آتاری در بیانیه‌ای رسمی توضیح داده: «این آثار تحت لیبل انتشاراتی ما دوباره عرضه خواهند شد و فرصت‌های تازه‌ای برای گسترش دامنه‌ی آن‌ها از طریق قالب‌های به‌روزشده، محتوای جدید و کانال‌های توزیع گسترده‌تر بررسی می‌شود.»

وید روزن، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره‌ی آتاری در ادامه گفت: «یوبیسافت و آتاری هر دو میراثی مشترک در خلق دنیاهایی دارند که بازیکنان عاشقشان می‌شوند؛ آثاری که نه‌فقط به خاطر گیم‌پلی، بلکه به دلیل احساسی که منتقل کردند در ذهن نسل‌های مختلف ماندگار شدند. ما از بازمعرفی این آثار هیجان‌زده‌ایم و می‌خواهیم راه‌هایی برای توسعه و تکامل دوباره‌ی این مجموعه‌ها پیدا کنیم.»

Cold Fear اثری در سبک ترس و بقا بود که در سال ۲۰۰۵ روی پلی‌ استیشن ۲، ایکس‌ باکس و پی سی منتشر شد و استودیوی Darkworks، سازنده‌ی Alone in the Dark: The New Nightmare آن را توسعه داد. داستان بازی حول تام هانسن، یکی از نیروهای گارد ساحلی آمریکا می‌چرخید که در یک کشتی صید نهنگ روسی گرفتار می‌شود؛ جایی که خدمه‌ به زامبی تبدیل شده‌اند.

Child of Eden به کارگردانی تتسویا میزگوچی، خالق Rez، Lumines و Tetris Effect ساخته شد. این اثر در سال ۲۰۱۱ برای ایکس‌ باکس ۳۶۰ و پلی‌ استیشن ۳ منتشر شد و تمرکز اصلی آن روی کنترل‌های حرکتی بود، اگرچه امکان تجربه با کنترلر معمولی نیز وجود داشت.

I Am Alive در سال ۲۰۱۲ روی ایکس‌ باکس ۳۶۰، پلی‌ استیشن ۳ و کامپیوتر عرضه شد و بازیکنان را در نقش پدری قرار می‌داد که در دنیایی پسا‌آخرالزمانی به شهر زادگاه خود بازمی‌گردد تا همسر و دختر گمشده‌اش را پیدا کند.

Grow Home و دنباله‌اش Grow Up به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ منتشر شدند. این آثار روایتگر ماجراجویی رباتی به‌نام B.U.D. بودند که باید یک گیاه غول‌پیکر به نام Star Plant را رشد داده و از آن بالا می‌رفت تا سیاره‌ی خانگی‌اش را نجات دهد.

دبورا پاپیرنیک، معاون بخش کسب‌وکارهای جدید یوبی‌سافت، در این رابطه گفت: «میلیون‌ها بازیکن در طول سال‌ها این دنیاها را تجربه کرده‌اند و حالا این فرصت فراهم می‌شود که طرفداران قدیمی خاطراتشان را دوباره مرور کنند و در عین حال، مخاطبان تازه برای نخستین‌بار به سراغشان بیایند. آتاری با سابقه‌ی غنی و درک عمیقی که از این آثار کلاسیک دارد، می‌تواند مسیر تازه‌ای برای ارتباط این بازی‌ها با بازیکنان در قالب‌هایی معنادار و نو ایجاد کند.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات