کارگردان Silent Hill f به‌دنبال جذب بازیکن‌های جدید و رضایت طرفداران قدیمی است

چهارشنبه 5 شهریور 1404 - 11:28
مطالعه 3 دقیقه
تلاش شیمیزو هیناکو برای بقا در بازی Silent Hill f
کارگردان Silent Hill f می‌خواهد تا هر دو گروه طرفداران قدیمی و بازیکن‌های تازه‌وارد، تجربه جذابی از این بازی داشته باشند.
تبلیغات

به نوشته گیمینگ‌بولت، با نزدیک شدن به انتشار بازی ترسناک و بقای Silent Hill f در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۵ (۳ مهر ۱۴۰۴) برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، اطلاعات و جزئیات زیادی با طرفداران به اشتراک گذاشته می‌شوند. توسعه‌دهندگان اخیرا تاکید کردند که این بازی کاملا به ریشه‌های سنتی سری پایبند خواهد بود و همچنان یک تجربه کاملا متفاوت نسبت به سایر بازی‌های سایلنت هیل را ارائه می‌دهد.

اخیرا آل یانگ، کارگردان بازی Silent Hill f و موتوئی اوکاموتو، تهیه‌کننده بازی در شرکت کونامی، در مصاحبه‌ای با رسانه PCGamer درباره اینکه بازی چگونه مضامین ترسناک نمادین سایلنت هیل را حفظ می‌کند، اما تمرکز بیشتری روی اکشن نسبت به بازی‌های قبلی دارد، به گفتگو پرداختند. یانگ خاطرنشان کرد که تمرکز بیشتر بازی Silent Hill f روی مبارزات اکشن به جذب مخاطبان مدرن و تازه‌وارد که احتمالا از سیستم نبرد سنتی و کند همیشگی سری خوششان نیاید، کمک می‌کند.

علاوه‌براین تمرکز روی این موضوع به استودیو NeoBards فضای بیشتری جهت تنظیم تعادل گیم‌پلی و درجه‌های سختی آن را داده است. یانگ در این باره توضیح داد: «این نسخه از مجموعه سایلنت هیل نسبت به بازی قبلی، بیشتر بر نبردهای اکشن متمرکز است. به همین دلیل ما می‌توانیم دشواری گیم‌پلی را به سبکی تنظیم کنیم تا برای هردو گروه بازیکن‌های قدیمی و تازه‌وارد مناسب باشد.»

ظاهراً دموی بازی Silent Hill f در گیمزکام ۲۰۲۵ سه گزینه سختی به بازیکن ارائه داده است که ساده‌ترین آن‌ها Story نام دارد. همانطورکه از نام این درجه سختی مشخص می‌شود، تنها برای لذت بردن از داستان بازی تنظیم شده و بیشتر برای بازیکن‌های تازه‌کار مفید خواهد بود. با این وجود استودیو NeoBards تلاش خود را می‌کند تا تجربه این بازی ترسناک و بقا را بر اساس میزان سختی‌ای که بازیکن‌های همیشگی سری به آن عادت دارند، قابل دسترس‌تر کند.

یانگ در این باره خاطرنشان کرد: «ما می‌خواهیم تا به بازیکن‌های قدیمی، همان طرفداران آثار کلاسیک سایلنت هیل، تجربه‌ای دلچسب از این مجموعه که انتظار آن را می‌کشند، ارائه دهیم. علاوه‌براین، بازی تجربه‌ای است که طرفداران جدیدتر یا بازیکن‌هایی که به دنبال چیزهای کمی متفاوت هستند، می‌توانند آن را امتحان کنند. تلاش ما این است تا حال و هوای کلاسیک سایلنت هیل را حفظ کنیم، اما گیم‌پلی را کمی تغییر داده‌ایم؛ زیرا نمی‌خواهیم تا همه چیز Silent Hill f مانند بازی‌های قبلی باشد.»

اوکاموتو در ادامه پیرامون اکشن‌تر بودن بازی Silent Hill f صحبت کرد و گفت که کونامی برای احیای سری سایلنت هیل با استودیوهای گوناگونی همکاری داشته است؛ برای مثال با NeoBards برای این بازی و با استودیو بلوبر تیم جهت بازسازی Silent Hill 2 کار کرده است. سپردن پروژه‌های گوناگون از مجموعه سایلنت هیل به چند توسعه‌دهنده متفاوت به این دلیل بوده است تا کونامی از طریق هر همکاری، تجربه‌های متمایزی از وحشت بقای سایلنت هیل را به مخاطبان ارائه دهد.

اوکاموتو افزود: «سایلنت هیل مجموعه‌ای به حساب می‌آید که کونامی برای گسترش آن با توسعه‌دهندگان مختلفی همکاری کرده است؛ برای مثال بازسازی نسخه دوم به استودیو بلوبر تیم سپرده شد. بازی‌های آینده هم احتمالاً طعم خاص خود را خواهند داشت و این بستگی دارد که با کدام توسعه‌دهنده همکاری داشته باشیم.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات