سازنده Silent Hill f از مقایسه مبارزات این بازی با آثار سولزلایک انتقاد کرد

یک‌شنبه 2 شهریور 1404 - 21:53
مطالعه 2 دقیقه
مترسک تسخیر شده در بازی Silent Hill f
تهیه‌کننده بازی Silent Hill f اعتقاد دارد که مخاطبان امروزی به استفاده افراطی از برچسب سولزلایک برای آثار مختلف مبتلا شده‌اند.
تبلیغات

بازی Silent Hill f به‌عنوان جدیدترین نسخه اصلی این مجموعه ترسناک در بیش از یک دهه اخیر توسط استودیو NeoBards در حال توسعه است. توسعه‌دهندگان با مشارکت کونامی آماده هستند تا چیزهای زیادی را برای اولین بار در این نسخه امتحان کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به محیط کاملا جدید در ژاپن دهه ۱۹۶۰، تمرکز بیشتر روی مبارزات اکشن و تن‌به‌تن و کنار گذاشتن کامل سلاح‌های گرم اشاره کرد.

مدتی قبل پیش‌نمایش‌ها و بازخوردهای رسانه‌ها از اولین تجربه این بازی به اشتراک گذاشته شد. در ادامه طرفداران به دلیل وجود نبردهای چالش‌برانگیز، مقایسه‌هایی بین گیم‌پلی مبارزات این بازی و آثار سولزلایک انجام دادند. حال تهیه‌کننده بازی Silent Hill f که از این مقایسه‌ها آگاه شده است، ناامیدی خود از افراط برخی طرفداران در به کار بردن این برچسب اعلام کرده و آن را مقایسه‌ای «ریاکارانه» خوانده است.

باتوجه‌به افزایش محبوبیت سبک سولزلایک در سال‌های اخیر، برخی طرفداران عجولانه برچسب «سولزلایک» را برای هر بازی که مبارزاتی چالش‌برانگیز داشته باشد، به کار می‌برند. همین موضوع باعث ناامیدی و واکنش انتقادی موتوئی اوکاموتو، تهیه‌کننده بازی Silent Hill f شده است. اوکاموتو در گفتگو با IGN توضیح داد: «بازیکن‌های امروزی چیزی شبیه به یک نوار استقامت، مکانیسم جاخالی دادن یا چیزهای مشابهی را می‌بینند و می‌گویند اوه! این یک بازی سولزلایک است.»

این تهیه‌کننده در ادامه خاطرنشان کرد که مکانیسم‌های مبارزه مشابه Silent Hill f مدت‌ها است که در بازی‌های مختلف سایلنت هیل استفاده می‌شوند؛ برای مثال نسخه‌های سوم و چهارم سری دارای نوار استقامت و انرژی بودند. همچنین این مکانیسم‌ها از مدت‌ها قبل حتی پیش از ظهور پررنگ بازی‌های سولزلایک وجود داشته‌اند.

اوکاموتو در ادامه بار دیگر تاکید کرد که بازی Silent Hill f، سولزلایک نیست و هرگونه شباهت و مقایسه در این باره را رد کرد: «این چیزها جدید و منحصر به بازی‌های سولزلایک نیستند، بلکه به مدت بسیار بسیار طولانی بخشی از بازی‌های اکشن و ترسناک بوده‌اند.»

پیش از این توسعه‌دهندگان Silent Hill f تایید کرده بودند که سیستم مبارزات بازی اکشن و سنگین طراحی شده است تا برای مخاطبان مدرن که طرفدار آثار اکشن و چالش‌برانگیز هستند، موردپسند باشد. با توجه به همین موضوع، منطقی است که بسیاری به مقایسه سیستم مبارزه این بازی با آثار سولزلایک بپردازند. امروزه مرز بسیار باریکی بین بازی‌های اکشن معمولی و زیرشاخه سولزلایک وجود دارد.

منبع: Tech4Gamers

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات