موفقیت Metal Gear Solid Delta راه را برای بسیاری از بازیهای دیگر هموار میکند
در حالی که تنها چند روز تا عرضه ریمیک مورد انتظار Metal Gear Solid Delta: Snake Eater باقی مانده است، تهیهکنندگان آن در مصاحبهای جدید از آینده احتمالی این مجموعه صحبت کردهاند. آنها اعلام کردند که موفقیت این بازی میتواند در آینده راه را برای ریمیک شدن بازیهای زیاد دیگری، احتمالا از همین مجموعه، باز کند، اما تاکید کردند که درحالحاضر تمام تمرکز تیم روی عرضه بینقص بازی فعلی است.
به نقل از Gamingbolt، در مصاحبهای با رسانه گیم اینفورمر، تهیهکنندگان بازی، نوریاکی اوکامورا و یوجی کورکادو، درباره فلسفه ساخت این ریمیک صحبت کردند. هدف اصلی آنها وفاداری کامل به نسخه اصلی در عین در دسترس قرار دادن آن برای مخاطبان امروزی بوده است، به خصوص از طریق مدرنسازی سیستم کنترل بازی. آنها با شگفتی اشاره کردند که حتی پس از گذشت ۲۰ سال، هسته اصلی گیمپلی، جذابیت و بار احساسی بازی Metal Gear Solid 3 همچنان قدرتمند و تاثیرگذار است.
یکی از نکات مهم این مصاحبه، تمایز این پروژه با ریمیک نسخه اول Metal Gear Solid یعنی Twin Snakes بود. تهیهکنندگان تاکید کردند که آن ریمیک به هیچ وجه الهامبخش پروژه Delta نبوده و مسیر آنها کاملا متفاوت است:
«این یک بازسازی کامل است، بدون آنکه تغییرات چندانی در بازی اصلی ایجاد کنیم.»
این گفته به طرفداران اطمینان میدهد که هسته اصلی تجربه کلاسیک دستنخورده باقی مانده است. درباره آینده مجموعه، تهیهکنندگان با احتیاط صحبت کردند اما درها را برای پروژههای بعدی باز گذاشتند. آنها گفتند:
«ما همیشه به این فکر میکنیم که برای سری متال گیر چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم... درحالحاضر، روی ارائه Delta به بهترین شکل ممکن برای نسل فعلی متمرکز هستیم. پس از عرضه بازی، اگر طرفداران احساس کنند که خواهان تجربههای بیشتری هستند، آنگاه ما نیز به فکر بازیهای زیاد دیگری در آینده خواهیم بود.»
بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater در تاریخ ۲۸ اوت (۶ شهریور) برای پلتفرمهای کامپیوتر، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | اس منتشر خواهد شد. نسخه دیجیتال دیلاکس این بازی نیز امکان دسترسی زودهنگام دو روزه را برای خریداران فراهم میکند.