نمایش گیمپلی Replaced؛ نگاهی به دنیای سایبرپانکی و چالشهای هنری بازی
پس از مدتی سکوت و چندین تأخیر، سرانجام نمایش جدیدی از گیمپلی بازی ساید-اسکرولینگ و مورد انتظار Replaced منتشر شد. این نمایش که در قالب مصاحبهای با وبسایت IGN ارائه شد، ضمن رونمایی از بخشهای تازهای از مبارزات و پلتفرمینگ، به چالشهای فنی و هنری ساخت این بازی با سبک بصری منحصربهفردش نیز میپردازد.
به نقل از Gamingbolt، در این مصاحبه، ایگور گریتسای، از بنیانگذاران استودیوی Sad Cat، درباره تصمیم تیم برای استفاده از سبک هنری ترکیبی (هیبرید) از محیطهای سهبعدی و شخصیتهای پیکسل آرت صحبت کرد. او فاش کرد که این تصمیم برای خلق یک بازی چشمنواز بدون نیاز به بودجه یک اثر AAA گرفته شد، اما با کنایه افزود: «اسپویلر: اصلا هم کار سادهای نبود.» به گفته او، کار با دوربین به شکلی که توهم دوبعدی بودن اسپرایتهای پیکسلی شکسته نشود، کاری بسیار دشوار و زمانبر بوده است.
گیمپلی جدید، بازیکن را در نقش یک هوش مصنوعی به نام R.E.A.C.H. قرار میدهد که در تلاش برای کشف رازهای عمیق یک دنیای تاریک است. دنیای بازی یک پادآرمانشهر سایبرپانکی به نام فینیکس سیتی است که توسط دیواری محصور شده و نابرابری اجتماعی در آن بیداد میکند. در این دنیا طبقهای از مردم با عنوان دورانداختنیها وجود دارند که قربانی شرکتهای بزرگی شدهاند که اعضای بدنشان را گرفته و آنها را به خارج از شهر تبعید کردهاند.
گیمپلی نمایش داده شده ترکیبی از اکتشاف، پلتفرمینگ و مبارزات است. بازیکنان در محیطهای پر از آوار به جستجو پرداخته و با شخصیتهای مختلف گفتگو میکنند. بخش مبارزات نیز ترکیبی از حملات تنبهتن و استفاده از سلاحهای گرم از راه دور است و گزینههای دفاعی مانند جاخالی دادن نیز در دسترس خواهد بود. تنوع دشمنان از اعضای باندهای زیرزمینی با حملات وحشیانه تا سربازان کاملا مجهز و زرهپوش، چالشهای متفاوتی را ایجاد میکند.
بازی Replaced با بهرهگیری از نورپردازی عالی و دوربین سینمایی پویا، جلوهای هنری و خاص را به تصویر میکشد. این اثر برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۵ روی پلتفرمهای کامپیوتر، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس برنامهریزی شده است.