سازنده Psychonauts 2 در حال ساخت چندین بازی کاملا جدید است

جمعه 31 مرداد 1404 - 17:27
مطالعه 3 دقیقه
شخصیت اصلی بازی Psychonauts 2 با عینک بزرگ و خاص خود در زمینه ای سبز
تیم شیفر، رئیس دابل فاین تایید کرد که استودیو در حال توسعه چندین بازی است که همگی IP جدید خواهند بود.
تبلیغات

به نقل از GamingBolt، استودیو Double Fine که این روزها در حال آماده‌سازی برای عرضه‌ی بازی ماجراجویی روایی جدیدش با نام Keeper است، ظاهراً روی چند پروژه‌ی دیگر هم کار می‌کند؛ پروژه‌هایی که همگی IP کاملاً تازه هستند. در جریان رویداد روز اول ایکس‌باکس در Gamescom 2025، تیم شیفر، رئیس استودیو اعلام کرد این تیم روی چند بازی تازه کار می‌کند.

شیفر تأکید کرد که هیچ‌یک از این عناوین دنباله‌ی آثار قدیمی دابل فاین نخواهند بود و گفت ساخت بازی Psychonauts 2 باعث شد «فعلاً در زمینه‌ی ساخت دنباله‌ها به اندازه کافی جلو برویم». بنابراین احتمال عرضه‌ی دنباله‌ای برای بازی Brutal Legend در آینده‌ی نزدیک بسیار کم است.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «می‌خواهم همین الان اعلام کنم که ما در حال ساخت بازی‌های دیگری هم هستیم. چند پروژه همزمان در استودیو جریان دارد و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که همه‌شان آی‌پی‌های جدید هستند. ما Psychonauts 2 را ساختیم و همین برای مدتی در زمینه‌ی دنباله‌ها کافی است.»

در ادامه، شیفر به بازی Keeper پرداخت و توضیح داد که این بازی کاملاً بر اساس دیدگاه خلاقانه‌ی کارگردان آن، لی پتی ساخته می‌شود. او از سلیقه‌های متفاوت پتی یاد کرد؛ از علاقه به The Dark Crystal گرفته تا فیلم‌های الهام‌گرفته از کراننبرگ و همچنین نقاشان سورئالیست. شیفر معتقد است این موضوع باعث می‌شود بازیکنان در Keeper تجربه‌ای عجیب و منحصربه‌فرد داشته باشند.

بازی Keeper نخستین بار در ژوئن معرفی شد. این بازی ماجرایی-روایی بازیکنان را در نقش یک فانوس دریایی متحرک قرار می‌دهد که‌همراه با یک پرنده به نام Twig به کاوش در دنیا می‌پردازد. گیم‌پلی بیشتر بر پایه‌ی حل معماهای محیطی خواهد بود که تنها با همکاری فانوس دریایی و Twig امکان‌پذیر است. روند بازی به تدریج باعث شکل‌گیری دوستی غیرمنتظره میان این دو می‌شود؛ بدون حتی یک کلمه دیالوگ گفتاری یا نوشتاری.

چندی پیش در مصاحبه‌ای با Xbox Wire، پتی توضیح داد که بازی Keeper به گونه‌ای طراحی شده که بازیکنان را تشویق به «پذیرش غیرمنتظره‌ها» کند. او گفت: «یکی از اصول کلیدی بازی همین غیرمنتظره بودن است. می‌خواستیم بازیکنان کمی آرام شوند، ریلکس کنند و چیزهای عجیب را بپذیرند. هیچ جایی در بازی برای مردن وجود ندارد. بازیکن نمی‌تواند تجربه را خراب کند. از همان ابتدا او را همراه می‌کنیم تا وقتی با چیز غیرمنتظره‌ای مواجه شد، دچار وحشت نشود.»

پتی همچنین بازی را اثری دسترس‌پذیر توصیف کرد؛ با موانع حداقلی، کنترل‌های ساده و حتی قابلیت‌های شخصی‌سازی مانند تغییر دکمه‌ها.

بازی Keeper برای پی سی و ایکس‌ باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در حال توسعه است و قرار است در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۵ مهر ۱۴۰۴) با قیمت ۲۹.۹۹ دلار عرضه شود. این بازی از روز اول انتشار در گیم پس نیز در دسترس خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات