عرضه بازی BioShock 4 با تأخیر مواجه شد؛ بایوشاک همچنان در بحران

جمعه 31 مرداد 1404 - 10:04
مطالعه 2 دقیقه
بوکر دیویت (Booker DeWitt) و الیزابت (Elizabeth) در بازی بایوشاک اینفینیت (BioShock Infinite)
در پی شکست در بازبینی داخلی و تصمیم برای بازسازی هسته اصلی بازی، BioShock 4 با تأخیر چند ساله و اخراج ۸۰ نفر از کارکنان استودیوی سازنده مواجه شد.
تبلیغات

براساس گزارش جدیدی از رسانه بلومبرگ، روند توسعه طولانی و پرحاشیه بازی BioShock 4 با یک بحران جدی دیگر روبرو شده است. این بازی که پیش‌تر برای عرضه در سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده بود، اکنون با تأخیری دوباره مواجه شده و همزمان، استودیوی سازنده آن یعنی Cloud Chamber، با تعدیل نیروی گسترده و اخراج یک سوم از کارمندان خود روبرو شده است.

به نقل از Tech4Gamers، این تصمیمات پس از آن گرفته شد که بازی در اوایل سال جاری میلادی در یک بررسی داخلی در شرکت 2K به دلیل عدم عمق روایی رد شد. این شکست منجر به اخراج کلی گیلمور، مدیر استودیو و جایگزینی او با راد فرگوسن، مدیر سابق مجموعه Diablo شد. اکنون در ادامه این تغییرات، ۸۰ نفر از مجموع ۲۵۰ کارمند استودیو نیز اخراج شده‌اند. در بخشی از ایمیل داخلی رئیس شرکت 2K که توسط بلومبرگ فاش شده، آمده است:

«ما به همراه مدیران استودیو تصمیم گرفته‌ایم در جنبه‌های کلیدی که هسته اصلی یک بازی BioShock را تشکیل می‌دهند، بازنگری کنیم و در این راستا، تیم توسعه را کوچک‌تر می‌کنیم تا روی این کار تمرکز کرده و به بازی زمان بیشتری برای توسعه بدهیم.»

روند توسعه این اثر که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده، همواره با مشکلات دست و پنجه نرم کرده است. پس از تأسیس استودیوی Cloud Chamber در سال ۲۰۱۷، تلاش برای شکل‌دهی به استودیو و ساخت همزمان بازی، به یک فاجعه مدیریتی منجر شد. با وجود ارائه یک دموی موفق با موتور گرافیکی آنریل انجین ۴، استودیو تصمیم گرفت به سراغ آنریل انجین ۵ برود؛ تغییری که سال‌ها به زمان توسعه پرهزینه بازی اضافه کرد.

این تاریخچه پر از مانع، نشان می‌دهد که بازنگری هسته اصلی گیم‌پلی، یک چالش جدید در مسیری ده ساله است. با توجه به این شرایط، تحلیلگران اکنون انتظار دارند که BioShock 4 در بهترین حالت در سال ۲۰۲۸ یا حتی ۲۰۲۹ عرضه شود؛ اتفاقی که آن را به یک بازی برای نسل بعدی کنسول‌ها تبدیل خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات