دمو قابل بازی DarkSwitch معرفی شد؛ شهرسازی بقا در دل مه
استودیوی مستقل Cyber Temple در جریان رویداد Future Games Show از اولین دمو قابل بازی پروژه جدید خود با نام DarkSwitch رونمایی کرد. این بازی در سبک شهرسازی بقا جریان دارد و بازیکنان را به شهری عمودی میبرد که بر فراز یک درخت عظیم و بالاتر از مهای مرموز ساخته شده است؛ مهای که در دل خود هیولاها و تهدیدی همیشگی برای ساکنان شهر پنهان دارد.
طبق توضیحات سازندگان، دموی دوساعتهی بازی از همین امروز برای همه در دسترس قرار گرفته و بازیکنان را با اصول اولیه بقا، مدیریت منابع و ساختوساز در این جهان عجیب آشنا میکند. روایت داستانی بازی نیز از طریق مأموریتها، دیالوگها و میانپردهها پیش میرود و تصمیمهای بازیکنان در آینده مردمشان تأثیرگذار خواهد بود.
مه، نقش اصلیترین دشمن DarkSwitch را ایفا میکند. این پدیدهی ناشناخته که با فناوری اختصاصی voxel grid طراحی شده، تأثیر مستقیم روی سلامت و روحیه شهروندان دارد و به شکل پویا و غیرقابلپیشبینی تغییر میکند. در دنیای بازی، این مه همهچیز را در خود بلعیده و بازماندگان برای ادامه زندگی مجبور به پناه گرفتن در بالای درختها شدهاند. بازیکنان در نقش رهبر این اجتماع، وظیفه دارند با مدیریت منابع، ساختوساز، دفاع در برابر تهدیدات و اعزام گروههای اکتشافی، بقای مردم خود را تضمین کنند.
از دیگر نکات قابلتوجه DarkSwitch میتوان به حضور آکیرا یامائوکا، آهنگساز شناختهشده سری Silent Hill، اشاره کرد که وظیفه خلق موسیقی متن بازی را برعهده دارد و فضایی وهمآلود و تیره به آن بخشیده است.
برخی ویژگیهای کلیدی بازی عبارتاند از:
- ساخت انواع ساختمانهای صنعتی، اجتماعی و دفاعی و تحقیق روی فناوریهای جدید
- مدیریت منابع محدود و تأمین نیازهای حیاتی شهروندان
- روشن کردن معابر و تقویت استحکامات برای مقابله با مه
- اعزام گروههای اکتشافی به دل مه برای کشف منابع و نجات بازماندگان
- پیشبرد داستانی چندشاخه از طریق چهار شخصیت اصلی و مأموریتهای اصلی و فرعی