Keeper بازیکنان را به تجربه‌ای آرام و سرشار از شگفتی دعوت می‌کند

چهارشنبه 29 مرداد 1404 - 22:33
مطالعه 3 دقیقه
بازی Keeper
بازی Keeper از استودیو Double Fine، با تمرکز بر آرامش و کشف، روایتی جذاب از دوستی میان یک فانوس دریایی و پرنده‌ای کوچک را بدون هیچ کلامی روایت می‌کند.
تبلیغات

بازی Keeper، اثر جدید و ماجراجویی استودیو دابل فاین با تکیه بر داستانی عمیق و جهانی منحصربه‌فرد، تجربه‌ای بی‌دغدغه و آرام را برای بازیکنان رقم می‌زند. این بازی روایتگر دوستی عجیب میان یک فانوس دریایی و پرنده‌ای به‌نام تویگ است و از طریق محیط و اکتشاف، داستان خود را بدون استفاده از هیچ‌گونه کلامی بازگو می‌کند.

به نقل از Gamingbolt، اطلاعات جدیدی از بازی ماجراجویی و روایی Keeper منتشر شده است. لی پتی، کارگردان این پروژه، در مصاحبه‌ای با ایکس باکس وایر اعلام کرد که یکی از اصول کلیدی طراحی این بازی، ارائه محتوای غیرمنتظره به بازیکنان است و هدف اصلی، ایجاد فضایی آرام و بدون استرس برای آن‌ها است تا بتوانند با خیال راحت به کشف دنیای عجیب و غریب بازی بپردازند.

پتی توضیح داد که برای رسیدن به این هدف، بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در فضایی آرام به گشت‌وگذار بپردازند و بدون ترس از مرگ یا شکست، با محیط اطراف تعامل کنند. او تأکید کرد: «یکی از ارکان اصلی این بازی، غیرمنتظره بودن آن است. ما می‌خواستیم بازیکنان بتوانند کمی آرام بگیرند و از شگفتی‌ها لذت ببرند. به همین دلیل، هیچ کاری در بازی وجود ندارد که به مرگ شخصیت منجر شود. بازیکنان نمی‌توانند تجربه بازی را خراب کنند.» به گفته او، این رویکرد به بازیکنان کمک می‌کند تا در مواجهه با اتفاقات غیرمنتظره، به جای وحشت، حس کنجکاوی و هیجان داشته باشند.

کارگردان بازی Keeper همچنین به جنبه‌های گیم‌پلی اشاره کرد و گفت بازی به‌تدریج مکانیک‌های جدیدی را به بازیکن معرفی می‌کند. در ابتدا بازیکن تنها قادر به حرکت دادن فانوس دریایی و استفاده از نور آن برای کمک به پرنده همراهش، است. اما با پیشرفت در بازی، پازل‌ها و موانعی ظاهر می‌شوند که حل آن‌ها نیازمند همکاری بین فانوس دریایی و تویگ است. تویگ می‌تواند کارهایی را انجام دهد که فانوس دریایی از انجام آن‌ها ناتوان است، مانند برداشتن و جمع‌آوری اشیاء.

پتی افزود: «نور فانوس دریایی دو حالت دارد: متمرکز و غیرمتمرکز. حالت غیرمتمرکز برای اکتشاف محیط است و حالت متمرکز، پرتو نور قوی‌تری را ایجاد می‌کند که برای حل پازل‌ها و ایجاد تغییرات بزرگ‌تر در محیط به کار می‌رود.»

در نمایش ۱۵ دقیقه‌ای بازی Keeper در نمایشگاه گیمزکام، ۱۱ پازل و چندین تعامل کوچک‌تر وجود داشت که نشان از عمق گیم‌پلی بازی دارد. به گفته پتی، بخش بزرگی از تجربه بازی به حس اکتشاف بازیکن و نحوه تعامل او با محیط بستگی دارد. او تصریح کرد: «بازیکنان می‌توانند موارد زیادی را کشف کنند؛ از داستان‌های محیطی و تعاملات پنهان با موجودات مختلف گرفته تا تفسیر شخصی آن‌ها از رویدادهای بازی و پیدا کردن معنا در این تجربه.»

بازی Keeper با تمرکز بر سادگی در کنترل‌ها و دسترسی‌پذیری بالا طراحی شده است. پتی بیان کرد که هدف از این بازی، یک تجربه سرگرم‌کننده و بی‌دغدغه است، نه یک چالش دشوار که نیازمند مهارت بالای بازیکن باشد. این بازی از کلیدها و کنترل‌های پیچیده پرهیز کرده و همچنین دارای قابلیت‌های دسترسی گسترده‌ای است که به بازیکنان اجازه می‌دهد کنترل‌ها را به دلخواه خود تنظیم کنند. این اثر از هر دو حالت بازی با کنترلر و بازی با ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کند.

بازی Keeper قرار است در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) برای پلتفرم‌های کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | اس عرضه شود. قیمت این بازی ۲۹.۹۹ دلار اعلام شده است و علاوه‌بر اینکه بخشی از برنامه Xbox Play Anywhere است، از روز اول انتشار نیز در سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات