تعدیل نیرو و تغییر مدیریت در استودیوی سازنده بازی BioShock 4
براساس گزارشهای منتشر شده، استودیو Cloud Chamber که تحت نظر شرکت 2K برای چند سال روی نسخه جدید مجموعه BioShock کار میکند، با موجی از تعدیل نیرو روبهرو شده است. طبق گزارش جیسون شرایر از بلومبرگ، همزمان با اخراج تعداد نامشخصی از کارمندان، راد فرگوسن، از مدیران کهنهکار صنعت بازی و رئیس سابق تیم توسعه Diablo بهعنوان مدیر جدید استودیو منصوب شده است. این تغییرات اساسی پس از یک فرایند توسعه طولانی و پرحاشیه، نگرانیها در مورد سرنوشت این پروژه را افزایش داده است.
به نقل از Tech4Gamers، این تحولات مدیریتی درست پس از آن صورت گرفت که بازی در یک بازبینی داخلی شرکت 2K نتوانست نظر مدیران را جلب کند. به دنبال این شکست، کلی گیلمور، مدیر سابق استودیو، از سمت خود برکنار شد و مدیران 2K به تیم توسعه اعلام کردند که برای جلوگیری از تعدیل نیروی بیشتر، باید ساختار خود را چابکتر و کارآمدتر کنند. گزارشها همچنین حاکی از آن هستند که در همین بازه زمانی، پروژه ریمیک نسخه اول BioShock نیز بهطور کامل لغو شده است.
انتصاب راد فرگوسن بهعنوان مدیر جدید، یک استراتژی تکراری از سوی 2K بهنظر میرسد. فرگوسن پیش از این نیز در شرایطی مشابه به تیم سازنده بازی BioShock Infinite پیوسته بود و توانست فرایند تولید پرآشوب آن بازی را ساماندهی کرده و به سرانجام برساند. اکنون بهنظر میرسد شرکت 2K امیدوار است که او بار دیگر نقش ناجی را برای این مجموعه ایفا کند.
باتوجهبه تغییرات بنیادین در تیمی که از سال ۲۰۱۹ روی نسخه فعلی بازی کار میکند، بهنظر میرسد عرضه BioShock 4 هنوز سالها فاصله دارد. با وضعیت فعلی، احتمال اینکه این بازی بهجای کنسولهای نسل حاضر، مستقیما برای کنسولهای نسل آینده منتشر شود، بسیار بالا رفته است. بااینحال شرکت 2K همچنان بر ساخت این بازی پافشاری میکند و پروژه را لغو نکرده است، موضوعی که شاید تنها نقطه امیدوارکننده برای طرفداران این مجموعه باشد.