پلی استیشن در نسل نهم چند برابر ایکس باکس بازی لغو کرده است؟

سه‌شنبه 28 مرداد 1404 - 09:48
مطالعه 2 دقیقه
پلی استیشن و ایکس باکس
پلی استیشن در نسل نهم دو برابر بیشتر از ایکس باکس به لغو توسعه بازی‌هایش پرداخته است.
تبلیغات

بااینکه هنوز چند سال تا پایان فصل نهم فاصله داریم، اما پلی‌ استیشن و ایکس‌ باکس هردو سهم قابل‌توجهی را در زمینه لغو پروژه‌های در حال توسعه داشته‌اند. همچنین هردو شرکت تاکنون موج‌های مختلفی از تعدیل نیرو، تعطیلی استودیوها و کنار گذاشتن پروژه‌های در حال توسعه را تجربه کرده‌اند. حال گزارش جدیدی نشان می‌دهد که پلی استیشن تا به اینجای نسل نهم، با اختلاف پیشتاز رقابت در لغو کردن بازی‌های در حال توسعه بوده است.

اخیرا به دلیل اخراج‌های گسترده مایکروسافت که به بخش ایکس باکس هم راه یافتند و تعطیلی چند پروژه در حال توسعه، بسیاری شروع به انتقاد از عملکرد ایکس باکس کردند. حال به نظر می‌رسد که شرایط بخش گیمینگ مایکروسافت چندان نسبت به بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی بد نیست. از طرفی بسیاری لغو پروژه‌های پلی استیشن را مربوط به جاه‌طلبی گذشته آن برای ورود به بازار بازی‌های لایو سرویس تلقی می‌کردند، اما اخیرا شاهد لغو شدن چند پروژه تک‌نفره پلی استیشن هم بوده‌ایم.

برای توضیح بیشتر می‌توان گفت که سونی از ابتدای نسل نهم تاکنون چند پروژه نظیر بازی چندنفره The Last of Us از استودیو ناتی داگ، بازی Payback شرکت بانجی، پروژه لایو سرویس God of War استودیو بلوپوینت گیمز، پروژه لایو سرویس استودیو بِند، بازی چندنفره Spider-Man: The Great Web از اینسامنیاک گیمز، آی‌پی جدید استودیو لندن، آی‌پی جدید استودیو Deviation Games و پروژه Twisted Metal را کنار گذاشته است.

همچنین گزارش منتشر شده بر اساس جزئیات پروفایل لینکدین یکی از توسعه‌دهندگان سابق استودیو بند نشان می‌دهد که سازندگان Days Gone و ناتی داگ روی بازی جدید سری Uncharted کار می‌کرده‌اند، اما در نهایت کنار گذاشته شده است. با این احتساب می‌توان نتیجه گرفت که استودیو بند پس از انتشار بازی Days Gone، سه پروژه در حال تولید را کنار گذشته است که یکی از آن‌ها دنباله همین بازی به حساب می‌آید.

از طرف دیگر ایکس باکس اخیرا لغو چند بازی‌ نسل نهمی خود را تایید کرده است. علاوه بر پروژه Odyssey بلیزارد که اندکی پس از خرید این شرکت توسط مایکروسافت لغو شد، ایکس باکس توسعه چهار پروژه دیگر نظیر Perfect Dark از استودیو تعطیل شده The Initiative، بازی Contraband از استودیو آوالانچ، بازی Everwild از استودیو Rare و پروژه MMORPG با نام رمزی Black Bird از استودیو زنی‌مکس آنلاین را کنار گذاشته است.

از این مقایسه می‌توان نتیجه گرفت که پلی استیشن از ابتدای نسل نهم تاکنون دو برابر بیشتر از ایکس باکس به لغو پروژه‌هایش پرداخته است. همچنین قبلا اشاره شد که دو غول بازی‌سازی تاکنون استودیوهای زیادی را تعطیل کرده‌اند؛ برای مثال ایکس باکس آرکین آستین و Tango Gameworks را در سال گذشته تعطیل کرد. از طرفی پلی استیشن تیم‌هایی مانند استودیو ژاپن، PixelOpus و Firewalk را تعطیل کرده است.

منبع: Tech4Gamers

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات