نمره‌های بازی Sword of the Sea از سایت‌های معتبر دنیا

دوشنبه 27 مرداد 1404 - 22:58
مطالعه 3 دقیقه
پوستر (کاور) بازی Sword of the Sea
میانگین نقدها و نمرات بازی Sword of the Sea هم‌اکنون در سایت‌های متاکریتیک و اوپن‌کریتیک قابل مشاهده است.
تبلیغات

بازی Sword of the Sea به‌عنوان تازه‌ترین اثر استودیوی جاینت اسکویید، با استقبال مثبت منتقدان روبه‌رو شده و توانسته است جایگاه قابل‌توجه‌ای را در میان آثار هنری و مستقل سال به دست آورد. این اثر که با تلفیق گیم‌پلی روان، فضاسازی شاعرانه و طراحی بصری چشم‌نواز همراه است، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و اغلب نقدها، آن را تجربه‌ای الهام‌بخش و متفاوت توصیف کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که منتقدان به‌طور کلی میانگین نمرات خوبی به بازی داده‌اند و آن را اثری ارزشمند در ژانر ماجراجویی و تجربه‌های اکتشافی دانسته‌اند.

کپی لینک

Sword of the Sea

  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی
  • تاریخ عرضه: ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۹ آگست ۲۰۲۵
  • سبک: ماجراجویی
  • توسعه‌دهنده: جاینت اسکویید
  • ناشر: جاینت اسکویید
کپی لینک

یوروگیمر: ۱۰۰ از ۱۰۰

حرکت، معنا و ذهن‌آگاهی در تازه‌ترین ساخته استودیوی جاینت اسکویید با هم ترکیب می‌شوند و تجربه‌ای از بیان آزاد و جریان سیال را شکل می‌دهند.
- کریس تاپسل، Eurogamer
کپی لینک

دِگیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Sword of the Sea در مقطعی اشک مرا درآورد. نمی‌توانم آن لحظه را فاش کنم؛ زیرا قویا توصیه می‌کنم هرکسی که قصد تجربه این بازی را دارد، بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای آن را شخصا لمس کند. این یک سفر کوتاه بود که کمی بیش از سه ساعت طول کشید؛ اما چه سه ساعت حیرت‌انگیز و لذت‌بخشی بود.
- رایان تامپسون-بامسی، TheGamer
کپی لینک

گیم اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

Sword of the Sea با سرعتی پیش می‌رود شبیه به یک شمشیرزن جادویی که با تیغه‌ای شناور با سرعت ۱۷۰ مایل بر ساعت از میان شن‌زارها عبور می‌کند و هیچ‌گاه دلیلی به شما نمی‌دهد تا نگاه‌تان را از آن برگردانید.
- کایل هیلارد، Game Informer
کپی لینک

گیم‌ری‌اکتور: ۸۰ از ۱۰۰

Sword of the Sea به هرکسی که از Journey ،Rime ،Abzû یا بازی‌های مشابه لذت برده است، توصیه می‌شود. جلوه‌های بصری بازی که به‌زیبایی با موسیقی پس‌زمینه Austin Wintory همراه شده‌اند، سرگرمی فراوانی را ارائه می‌دهند و در نقاط کلیدی احساسی به اوج می‌رسند؛ اما همین توصیه، نوعی انتقاد را نیز به همراه دارد؛ چرا که بازی اندکی بیش از حد قابل پیش‌بینی و آشنا به نظر می‌رسد. ما اکنون با مسیر آزموده‌شده «سفر به‌سوی منولیت» و بحران‌ها و شکست‌هایی که پیش از پیروزی نهایی رخ می‌دهند آشنایی کامل داریم. استودیوی جاینت اسکویید ایده‌های تازه‌ای را نیز ارائه کرده است؛ اما گاهی احساس می‌شود که آن‌ها عناصر دیگر آثار را بیش از حد بازآفرینی کرده‌اند. البته این کار را با چنان مهارت و ظرافتی انجام داده‌اند که در نهایت، Sword of the Sea به یکی از بهترین آثار این زیرژانر تبدیل شده است.
- کتیل اسکاته، Gamereactor UK
کپی لینک

پی‌سی گیمر: ۷۸ از ۱۰۰

با یک بازی کوتاه اما تماشایی درباره موج‌سواری طرف هستیم. اتمسفر و حرکت در Sword of the Sea فوق‌العاده ظاهر می‌شوند؛ اما معماهای ساده و تکراری بازی به تجربه نهایی آن ضربه می‌زنند.
- شان مارتین، PC Gamer

در مجموع، بازی Sword of the Sea توانسته است با حفظ هویت هنری و ارائه تجربه‌ای کوتاه اما عمیق، جایگاهی شایسته در میان بازی‌های مستقل سال پیدا کند. نقدها و نمرات مثبت منتقدان نشان می‌دهند که این اثر نه تنها توانسته است انتظارات طرفداران آثار پیشین Giant Squid را برآورده کند، بلکه بار دیگر جایگاه این استودیو را به‌عنوان خالق تجربه‌هایی منحصربه‌فرد و ماندگار تثبیت کرده است. چنین بازخوردی ثابت می‌کند که ترکیب خلاقیت هنری و طراحی گیم‌پلی متفاوت، همچنان می‌تواند مخاطبان و منتقدان را به‌طور یکسان مجذوب کند. نظر شما در این‌باره چیست؟

منابع: Metacritic / Opencritic

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات