عرضه بازی های بتلفیلد سالانه خواهد شد؛ دنبال کردن مسیر کالاف دیوتی
به نقل از اینسایدرگیمینگ، بهتازگی مایکل پکتر، تحلیلگر شناختهشدهی صنعت بازی در یک ویدیو ادعا کرده که بایرون بید، مدیرکل فرنچایز Battlefield به او گفته است که الکترونیک آرتز قصد دارد این سری را به یک عنوان سالانه تبدیل کند. طبق گفتههای پکتر، EA میخواهد سه استودیو را بهصورت چرخشی روی فرنچایز بتفلید مشغول کند تا هر سه سال یکبار نسخهای جدید توسعه داده شود و در نهایت هر سال شاهد انتشار یک Battlefield تازه باشیم؛ مدلی که بهطور کامل یادآور ساختار Call of Duty است.
بااینحال او معتقد است که رسیدن به این هدف دستکم ۵ تا ۶ سال دیگر زمان خواهد برد. در حال حاضر بازی Battlefield 6 با همکاری چهار استودیو دایس، موتیو، Ripple Effect و Criterion ساخته میشود و بهنظر میرسد در مسیر موفقیت قرار دارد. اما پکتر و بسیاری از طرفداران بر این باور هستند که عرضه سالانه میتواند به کیفیت و اعتبار فرنچایز بتلفیلد ضربه بزند.
البته احتمال دارد EA در سالهای آینده بهجای عرضهی یک بازی کامل، تجربههای تازهای مانند حالتهای فرعی یا حتی مدهای خاص را بهطور سالانه منتشر کند. هنوز مشخص نیست این «تجربههای جدید» چه شکلی خواهند داشت، اما طرفداران قدیمی امیدوار هستند بالاخره شاهد تحقق ایدههای محبوب و قدیمی مثل حالت دایناسور باشند. در حال حاضر هیچ واکنشی رسمی از سوی بایرون بید یا EA نسبت به این ادعا منتشر نشده است.