سازندگان Borderlands 4 در طراحی شخصیت‌ها و گیم‌پلی از آثار محبوبی الهام گرفتند

شنبه 25 مرداد 1404 - 10:14
مطالعه 3 دقیقه
تصویر هنری از شخصیت بازی Borderlands 4
استودیو گیرباکس برای طراحی مکانیسم‌های گیم‌پلی و طراحی شخصیت‌های قابل کنترل از آثار نقش‌آفرینی محبوبی نظیر Baldur’s Gate 3 الهام گرفته است.
تبلیغات

به نقل از گیمینگ‌بولت، با توجه به اینکه Borderlands 4 قرار است به عنوان جدیدترین نسخه سری شامل پیشرفت‌ها و ارتقاهای زیادی باشد، استودیو گیرباکس سافتور تمام تلاش خود را به کار گرفته تا یک بازی گسترده‌تر و عمیق‌تر را به مخاطبان ارائه دهد. یکی از زمینه‌های گسترش یافته Borderlands 4، مکانیسم پیشرفت و ارتقای شخصیت‌ها به حساب می‌آید که به گفته نیک تورستون، طراح ارشد شخصیت‌ها، این مکانیسم با الهام از دو بازی نقش‌آفرینی و محبوب Baldur’s Gate 3 و Path of Exile گنجانده شده است.

تورستون در مصاحبه‌ای با رسانه Polygon درباره یکی از شخصیت‌های قابل بازی جدید به نام آمون صحبت کرد و آن را به شخصیت بربر سری Dungeons & Dragons تشبیه کرد. به عقیده این طراح ارشد گیرباکس، شاید مقایسه این دو شخصیت در ابتدا سطحی به نظر برسد، اما به لطف سرگذشت آمون که شامل زنده ماندن از دست یک فرقه و داشتن خشمی درونی می‌شود، می‌توان او را نسخه گسترش‌یافته‌ای از بربر دانست. به‌طور خاص‌تر، این جنبه‌های گسترش‌یافته در شخصیت‌پردازی Borderlands 4 الهامات زیادی از بازی Baldur’s Gate 3 گرفته‌اند.

تورستون در ادامه به الهام گرفتن طراحی مکانیسم‌های گیم‌پلی Borderlands 4 از دو بازی Path of Exile اشاره کرد و گفت که سازندگان در تنوع گزینه‌های سفارشی‌سازی شخصیت و ارائه چند پایان از مسیرهای مختلف داستانی از این مجموعه نقش‌آفرینی الهام گرفته‌اند. در نتیجه این اقدام دیده‌ایم که هر شخصیت بازی Borderlands 4 چند درخت مهارت گسترده با قابلیت‌های متنوع دارد.

تورستون در این باره توضیح داد: «من وقتی یک بازی اکشن و نقش‌آفرینی را تجربه می‌کنم، می‌خواهم به پایان بازی برسم و قدرت وارد کردن میلیاردها آسیب را داشته باشم. من تمایل دارم تا این کار را به روشی که خودم دوست دارم، انجام دهم. در گذشته موقعیت‌هایی وجود داشت که شخصیت‌های قبلی بوردرلندز روی موارد محدودی متمرکز بودند. با این وجود همیشه برای من ارائه راه‌های مختلف برای ساخت و استفاده از مهارت‌های یک شخصیت اهمیتی زیادی داشته است.»

تورستون همچنین این ایده را مطرح کرد که اگر در حالت کوآپ، تیمی متشکل از چهار شخصیت یکسان نظیر آمون باشد و همگی یک ماموریت واحد را انجام دهند، تنوع شخصی‌سازی و مهارت‌های درون بازی باعث می‌شوند تا چهار سبک متفاوت گیم‌پلی را شاهد باشیم. تورستون خاطرنشان کرد: «من هر وقت مشغول تجربه کوآپ یک بازی اکشن و نقش‌آفرینی هستم، نمی‌خواهم کلاس مشابه دوستانم را بردارم.

در بازی‌های قبلی بوردرلندز، اگر شما و دوستانتان شخصیتی یکسان را انتخاب می‌کردید، سبک مبارزه شما هم مشابه بود. شاید این موضوع برای برخی بازیکن‌ها خوب و سرگرم‌کننده باشد، اما من می‌خواهم که اگر چهار شخصیت یکسان به تشکیل یک گروه پرداختند، هر یک از آن‌ها ساخت و گیم‌پلی متفاوتی ارائه دهند.»

بازی Borderlands 4 در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۵ (۲۱ شهریور ۱۴۰۴) برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۱ مهر ۱۴۰۴) برای نینتندو سوییچ ۲ عرضه خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات