فروش بازی Mafia: The Old Country شروعی قدرتمند داشته است
به نقل از GamingBolt، گزارشهای جدید نشان میدهد که بازی Mafia: The Old Country توانسته شروع قدرتمندی را برای استودیو Hangar 13 و ناشر 2K رقم بزند. بر اساس دادههای منتشرشده از سوی شرکت تحلیل و آمار Sensor Tower، این عنوان تنها در چهار روز نخست عرضه موفق به فروش بیش از ۸۰۰ هزار نسخه شده است.
طبق آمار، نسخه پلی استیشن 5 بیشترین سهم فروش را داشته و پس از آن نسخه پی سی (استیم) در جایگاه دوم و نسخه ایکس باکس سری ایکس | اس در جایگاه سوم قرار گرفتهاند. حدود ۴۸.۶۷ درصد از فروش به نسخه PS5 تعلق داشته، ۳۷.۸۶ درصد مربوط به استیم بوده و ۱۳.۴۷ درصد باقیمانده نیز سهم ایکس باکس سری ایکس | اس است.
Sensor Tower این موفقیت اولیه را نشانهای مثبت برای آینده مجموعه Mafia و همچنین بازیهای تکنفره داستانمحور میداند؛ در دورهای که بسیاری از ناشران بهدنبال ساخت بزرگترین بازی آنلاین بعدی هستند. این شرکت در گزارش خود نوشت: «فروش قدرتمند اولیه، نشاندهنده محبوبیت ماندگار مجموعه مافیا و تأییدی بر انتخاب استودیو برای ارائه تجربهای خطی و داستانمحور با ارائهای سینمایی است. عملکرد قویتر بازی روی پلی استیشن نیز میتواند به همسویی استراتژیک این پلتفرم با آثار داستانمحور تکنفره مرتبط باشد.»
کمی پس از انتشار بازی، تریلری از سوی هنگر 13 منتشر شد که به نمایش بخشی از بازخوردهای مثبت رسانهها اختصاص داشت. در حال حاضر، میانگین امتیازات بازی در Metacritic برای همه پلتفرمها ۷۶ (بهعنوان عمدتاً مثبت) و در OpenCritic نیز ۷۷ است. اگرچه هنوز هیچ DLC یا محتوای آیندهای برای Mafia: The Old Country معرفی نشده، استودیو تأیید کرده که در حال توسعه یک حالت رایگان Free Ride است که در ماههای آینده برای کامپیوتر، PS5 و ایکس باکس سری ایکس | اس منتشر خواهد شد.
این بازی همچنین شروع یک دوره جدید برای Hangar 13 به حساب میآید، چرا که اولین عنوان این استودیو است که با آنریل انجین 5 توسعه یافته و نه موتور اختصاصی قبلی. در گفتوگویی که در تیرماه انجام شد، نیک بینز، رئیس استودیو و الکس کاکس، کارگردان بازی درباره دلیل این تغییر توضیح دادند:
«آنریل امکانات بسیاری برای توسعه بازیهای جدید فراهم میکند و به ما امکان ارائه جلوههای بصری پیشرفته را میدهد. برای این پروژه، تأکید زیادی بر نمایش زیبایی سیسیل، مناظر چشمنواز و استفاده از فناوری MetaHuman داشتیم که در نهایت باعث شد ارائهای سینمایی و باکیفیت بالا در بازی داشته باشیم.»
کاكس در ادامه افزود: «کیفیت اجرا و حرکات چهره بازیگران واقعاً فوقالعاده است. همانطور که در نسخههای پیشین مافیا اهمیت زیادی به جلوههای بصری و صحنهپردازی داده میشد، این بار نیز دستیابی به بالاترین سطح ممکن در طراحی محیط و میانپردهها، یکی از اولویتهای اصلی ما بود.»