سازندگان سابق GTA V از بازی کارتی ترسناک خود رونمایی کردند

پنج‌شنبه 23 مرداد 1404 - 20:22
مطالعه 2 دقیقه
شخصیت ترسناک بازی کارتی INFERIUS
استودیویی متشکل از بازیسازان سابق بایوویر و یوبی‌سافت از INFERIUS، یک بازی ترسناک کارتی با الهام از کمدی الهی و وحشت لاوکرفتی، رونمایی کرد.
تبلیغات

استودیوی تازه‌تأسیس Lucid Rain Studios که از بازیسازان کهنه‌کار استودیوهای بایوویر، یوبی‌سافت و تیم‌های سازنده‌ی GTA V و Metro تشکیل شده، از اولین پروژه‌ی خود رونمایی کرد. INFERIUS یک بازی اول شخص در ژانر وحشت روان‌شناختی و کارتی (Deckbuilder) است که با الهام از «کمدی الهی» دانته و وحشت لاوکرفتی، برداشتی تاریک از کارت‌های تاروت ارائه می‌دهد. این بازی برای عرضه در سال ۲۰۲۶ بر روی پلتفرم استیم برنامه‌ریزی شده است. در ادامه می‌توانید تریلر معرفی بازی را تماشا کنید:

پخش از رسانه

در INFERIUS، شما در نقش یک «زائر» (Pilgrim) بیدار می‌شوید؛ گمشده، نفرین‌شده و نشان‌خورده در سرزمینی که بازتابی از گناهان فراموش‌شده‌ی شماست. تنها سلاح شما فانوس‌تان و مجموعه‌ای از کارت‌های تاروت است که باید با تکیه بر آن‌ها از ۹ قلمرو جهنم عبور کنید. هر قلمرو توسط یک موجود هیولایی اداره می‌شود و بر اساس گناه و ترس شکل گرفته است.

مبارزات بازی برخلاف انتظار، نه با شمشیر و گلوله، بلکه در قالب دوئل‌های کارتی تاکتیکی و نوبتی انجام می‌شود. هر کارتی که می‌کشید یک انتخاب است و هر فداکاری، هزینه‌ای به همراه دارد. کاوش در محیط و استراتژی عمیقاً به هم گره خورده‌اند؛ سرنخ‌هایی که در دنیا پیدا می‌کنید، دسته‌ی کارت شما را قدرتمندتر می‌کنند و پیروزی در نبردها، محیط اطراف‌تان را تغییر می‌دهد.

بازی با یک چرخه‌ی روگ‌لایت بی‌رحم، پایداری شما را پاداش می‌دهد: بمیرید، بازگردید، خود را از نو بسازید و با دانشی جدید دوباره تلاش کنید. شکست دادن هر حاکم به شما قدرت می‌بخشد، اما در عین حال درک شما از واقعیت را مخدوش می‌کند. آیتم‌هایی مانند Brands و Sigils به شما اجازه می‌دهند کارت‌های خود را به شکل‌های غیرمنتظره‌ای جهش دهید و استراتژی—و ذهن‌تان—را به مرز جنون بکشانید.

ویژگی‌های کلیدی INFERIUS

یکی از مکانیک‌های محوری بازی، سیستم سلامت روان مبتنی بر فانوس است. فانوس شما تنها منبع نور نیست؛ بلکه مسیرها را روشن می‌کند، برای حل معماها به کار می‌رود، رازها را آشکار می‌سازد و از سقوط شما به ورطه‌ی جنون جلوگیری می‌کند. دشمنان و محیط‌های بازی نیز با الهام از ترس‌های روان‌شناختی مانند عنکبوت‌هراسی (arachnophobia)، تنگناهراسی (claustrophobia) و پارانویا طراحی شده‌اند و هر قلمرو، یک وحشت ذهنی متفاوت را کاوش می‌کند.

ترکیب وحشت روان‌شناختی با مکانیک‌های بازی کارتی ایده‌ی جذابی به نظر می‌رسد. نظر شما درباره‌ی INFERIUS چیست؟ آیا برای سفر به ۹ حلقه‌ی جهنم آماده‌اید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات