وعده دیوانهوار سازندگان Borderlands 4: این بازی ۳۰ میلیارد اسلحه خواهد داشت!
آدام می، کارگردان هنری بازی Borderlands 4، در مصاحبهای جدید رسما اعلام کرد که این اثر مورد انتظار شامل ۳۰ میلیارد اسلحه خواهد بود. این عدد خیرهکننده که از طریق یک سیستم تولید رویهای (Procedural Generation) پیشرفته به دست آمده است، نشان میدهد که نسخه جدید این مجموعه قصد دارد تا دیوانگی و هرجومرج همیشگی خود را به سطحی کاملا جدید برساند.
به نقل از اینسایدر گیمینگ، مجموعه Borderlands همواره به خاطر اکشن انفجاری و تعداد بیشمار سلاحهایش شهرت داشته است. سازندگان در نسخه سوم این سری به شکلی اغراقآمیز از وجود ۸۷ بازیلیون (bazillion) اسلحه صحبت کرده بودند، اما اکنون به نظر میرسد که در Borderlands 4 با یک عدد مشخص و البته نجومی روبرو هستیم.
این تعداد سرسامآور از طریق ترکیب الگوریتمی اجزای مختلف سلاحها به دست میآید. سیستم تولید رویهای بازی، قطعات پایهای مانند دستهها، لولهها، دوربینها، اضافات و افکتهای عنصری (مانند آتش، یخ و...) را با یکدیگر ترکیب کرده و میلیاردها سلاح با ظاهر و عملکرد منحصربهفرد خلق میکند.
برای مثال، یک تفنگ با یک مورد اضافی متفاوت، به عنوان یک سلاح جدید محسوب میشود. حال اگر همین تفنگ یک افکت عنصری متفاوت نیز داشته باشد، به یک سلاح سوم تبدیل میشود. این تنوع در تمام بخشهای سلاح اعمال شده و در نهایت به عدد ۳۰ میلیارد منجر میشود.
آدام می توضیح داد که با وجود این تنوع عظیم، یک فلسفه طراحی مشخص پشت هر سلاح وجود دارد. تیم هنری و تیم طراحی در همکاری نزدیک با یکدیگر اطمینان حاصل میکنند که ظاهر هر سلاح، عملکرد مکانیکی آن را به خوبی بازتاب دهد.
او گفت: «بازیکنان باید با دیدن سلاح یک شرکت سازنده خاص، بتوانند ایدهای کلی از نحوه عملکرد آن داشته باشند. اگر سلاحی با نرخ شلیک بالا بخواهیم، به سراغ طراحیهای صیقلی، زاویهدار و تهاجمی میرویم. اگر قرار باشد سلاحی راکتهای غولپیکر شلیک کند، باید ظاهری بزرگ، گرد و حجیم داشته باشد.»
بازی Borderlands 4 که علاوهبراین، شامل گروه جدیدی از شخصیتها و یک دنیای جهان-باز یکپارچه خواهد بود، در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر عرضه خواهد شد.