گزارشی تکاندهنده: ۸۰ درصد بازیکنان با چیترها روبهرو شدهاند و حدود نیمی از آنها به ترک بازی فکر کردهاند
براساس یک گزارش تحقیقاتی جدید از سازمان PlaySafe ID، پدیده تقلب در بازیهای آنلاین به یک بحران فراگیر تبدیل شده است؛ به طوری که ۸۰ درصد از بازیکنان اعلام کردهاند که با متقلبان روبرو شدهاند. این موضوع تأثیرات مخربی بر جامعه بازیکنان و اقتصاد بازیها گذاشته و باعث شده است تا ۴۲ درصد از آنها به کنار گذاشتن بازی مورد علاقه خود فکر کنند.
به نقل از اینسایدر گیمینگ، تقلب در بازیهای رقابتی آنلاین یک مشکل جدید نیست و ریشههای آن به آغاز دوران بازیهای چندنفره بازمیگردد. بااینحال، گزارش جدید که براساس نظرسنجی از بیش از ۲۰۰۰ بازیکن در ایالات متحده و بریتانیا تهیه شده است، ابعاد نگرانکننده این پدیده جهانی را به روشنی به تصویر میکشد.
نتایج این نظرسنجی نشان میدهد که تنها ۲۰ درصد از بازیکنان هرگز با یک چیتر در بازیهای آنلاین مواجه نشدهاند. تأثیر این تجربه منفی بر رفتار سایر بازیکنان بسیار قابل توجه بوده است:
- ۵۵ درصد از بازیکنانی که با متقلبان روبرو شدهاند، اعلام کردهاند که به دلیل عدم اعتماد به سلامت بازی، خریدهای درونبرنامهای خود را متوقف کرده یا کاهش دادهاند.
- ۴۲ درصد از بازیکنان به دلیل حجم بالای متقلبان، تا آستانه ترک کامل یک بازی پیش رفتهاند.
این مشکل در بازیهای مختلفی مانند Escape from Tarkov، Rainbow Six Siege و Call of Duty به وضوح دیده میشود. حتی در بتای اخیر بازی Battlefield 6، تنها چند ساعت پس از شروع، حضور متقلبان در سرورها شناسایی شد.
یکی از آمارهای نگرانکننده این گزارش، اعتراف ۶۲ درصد از بازیکنان به این موضوع است که خودشان نیز گاهی برای مقابله با شرایط ناعادلانه، وسوسه شدهاند تا از تقلب استفاده کنند.
در مقابل، این گزارش یک راه حل احتمالی را نیز مطرح میکند. در آماری غیرمنتظره، ۷۱ درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی اعلام کردهاند که حاضرند برای افزایش مسئولیتپذیری و کاهش تقلب، هویت خود را از طریق یک شرکت معتبر ثالث احراز کنند؛ ایدهای که سازمان PlaySafe ID به دنبال پیادهسازی آن است. این گزارش، تقلب را نه تنها یک مزاحمت، بلکه یک بحران جدی برای سلامت و پایداری اقتصادی بازیهای چندنفره آنلاین معرفی میکند که نیازمند راهحلهای نوآورانهتری است.