موج تعدیل نیرو به استودیو سازنده John Wick Hex و TRON: Catalyst رسید
استودیو بازیسازی Bithell Games، که اخیرا بازی TRON: Catalyst را روانه بازار کرده بود، رسما اعلام کرد که به دلیل عدم موفقیت در تأمین بودجه برای پروژه بزرگ بعدی، ناچار به اخراج اکثریت کارکنان تماموقت خود شده است. این خبر که توسط مایک بیتل، بنیانگذار استودیو، تأیید شد، بار دیگر بر بحران جاری در صنعت بازیهای ویدیویی تأکید میکند.
به نقل از Gamingbolt، مایک بیتل در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی بلواسکای توضیح داد که این استودیو حتی پیش از عرضه آخرین ساخته خود، یعنی TRON: Catalyst و دریافت بازخوردهای متفاوت از سوی منتقدان و بازیکنان، با چالشهای جدی برای ادامه فعالیت مواجه شده بود. به گفته او، نشانههای این بحران از قبل نمایان شده بودند.
بیتل در بیانیه خود نوشت: «پیش از انتشار آخرین بازی ما، برایمان روشن شد که همانند بسیاری از استودیوهای دیگر در سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵، ما نیز در یافتن شرکای تجاری برای تأمین بودجه پروژههای آینده با دشواری روبرو هستیم. خوشبختانه، این امکان را داشتیم که این چالشها را به صورت شفاف با کارمندان خود در میان بگذاریم و با ارائه بستههای حمایتی مناسب، فرآیند جدایی آنها را تا حد امکان تسهیل کنیم.»
این تعدیل نیرو تأثیری بر پشتیبانی از بازیهایی که به صورت مستقل توسط خود استودیو منتشر شدهاند، نخواهد داشت. بااینحال، سرنوشت آثاری که تحت مجوز شرکتهای دیگر ساخته شدهاند، مانند John Wick Hex (که اخیرا از فروشگاههای دیجیتال حذف شده است)، TRON: Identity و TRON: Catalyst، نامشخص است و آینده آنها به تصمیم ناشران اصلی بستگی دارد.
اخراج کارکنان در استودیو Bithell Games، تازهترین نمونه از موج گسترده تعدیل نیرو است که صنعت بازی را در چند سال اخیر فرا گرفته است. پیش از این نیز شرکتهای بزرگی مانند مایکروسافت، الکترونیک آرتز، ایداس مونترال، کریستال داینامیکس، پلی استیشن و استودیوهای دیگری نظیر سوپرمسیو گیمز، Virtuos و کدمسترز دست به اقدامات مشابهی زده بودند. درحالحاضر، اطلاعاتی درباره قدم بعدی این استودیو و آمار فروش بازی TRON: Catalyst منتشر نشده است.