تهیهکننده Anthem دلایل شکست این بازی جاهطلبانه را فاش کرد
مارک دارا، تهیهکننده اجرایی سابق بازی Anthem، در یک ویدیوی تحلیلی جدید، به تشریح دلایل شکست این اثر جاهطلبانه پرداخته است. به گفته او، از دست رفتن چشمانداز اصلی پروژه پس از خروج کیسی هادسن از استودیو و فشار شرکت الکترونیک آرتز برای عرضه زودهنگام، از عوامل کلیدی بودند که این بازی را به یکی از بزرگترین ناکامیهای تاریخ صنعت بازی تبدیل کردند.
به نقل از Gamereactor، بازی Anthem که ۶ سال پیش با جاهطلبیهای بسیار بزرگی عرضه شد، قرار بود به پدیده بعدی شرکت الکترونیک آرتز و استودیو بایوور تبدیل شود، اما هرگز نتوانست به انتظارات عمل کند. این بازی که سالها برای بقا تلاش کرد، قرار است در اوایل سال آینده میلادی برای همیشه خاموش شود. اکنون، مارک دارا در اولین قسمت از یک مجموعه ویدیویی در یوتیوب، داستان پر فراز و نشیب ساخت این بازی را از دیدگاه خود روایت کرده است.
دارا توضیح میدهد که کیسی هادسن، یکی از نیروهای محرک اصلی در ساخت مجموعه Mass Effect، پروژه Anthem را نه فقط به عنوان یک بازی جدید، بلکه به عنوان یک چشمانداز کاملا نو برای آینده استودیو بایوور معرفی کرده بود. هدف این بود که داستانسرایی شاخص این استودیو با یک مدل درآمدزایی سرویس-محور ترکیب و محصولی با پتانسیل درآمدزایی مشابه سری FIFA برای الکترونیک آرتز خلق شود.
به گفته دارا، اگرچه بخش بزرگی از این چشمانداز اولیه تا زمان عرضه بازی از بین رفته بود، اما همین ایده جسورانه در ابتدا باعث ایجاد هیجان و انگیزه فراوانی در میان اعضای تیم شد.
مشکلات از زمانی آغاز شد که کیسی هادسن در اواسط روند توسعه، استودیو را ترک کرد. پس از خروج او، هیچکس درک درستی از مفهوم مبهم آینده داستانسرایی که هادسن مطرح کرده بود را در تیم باقیمانده، نداشت. بدون وجود یک رهبری مشخص و یک چشمانداز واضح، Anthem به سرعت هویت خود را از دست داد.
دارا فاش کرد که در آن مقطع، او پیشنهاد داده بود که عرضه بازی به تعویق بیفتد و اولویت استودیو روی ساخت Dragon Age 4 متمرکز شود، اما شرکت الکترونیک آرتز با این پیشنهاد مخالفت و بر عرضه Anthem پافشاری کرد.
این تهیهکننده سابق بایوور وعده داده است که در قسمتهای بعدی این مجموعه ویدیویی، به جزئیات بیشتری از اتفاقات پشت پرده و دلایل به سرانجام نرسیدن چنین پروژه عظیمی خواهد پرداخت.