بازی System Shock 2 ریمیک میشود؟
بسیاری از استودیوهای بازیسازی همزمان با آغاز توسعه پروژههای بزرگ به گسترش تیمهای خود فکر میکنند و اکنون بهنظر میرسد که استودیو نایتدایو نیز در آستانه شروع پروژهای تازه و بلندپروازانه قرار دارد. این توسعهدهنده که بیشتر با عرضه ریمستر و ریمیک بازیهای خاطرهانگیز شناخته میشود، بهتازگی دو آگهی شغلی منتشر کرده است که نشان از برنامههای آتی آنها دارد.
رسانه گیمینگبولت با استناد به آگهیهای شغلی تازه گزارش داد که استودیو Nightdive بهدنبال جذب یک طراح مراحل و مأموریتها (Level and Quest Designer) و یک طراح محیطها (Environmental Artist) است. این بازی نامعلوم با استفاده از موتور بازیسازی آنریل انجین ۵ توسعه مییابد و ابزارهای طراحی گرافیک سهبعدی مانند Blender در فرآیند ساخت بهکار گرفته خواهند شد.
هنوز جزئیات زیادی از این پروژه منتشر نشده است، اما برخی از اطلاعات موجود در شرح وظایف و شرایط احراز این موقعیتهای شغلی سرنخهایی از فضای بازی بهدست میدهند. علاقهمندی به آثار علمیتخیلی ترسناک و داشتن درک و شناخت کافی از بازیهای رترو ازجمله ویژگیهایی است که برای هر دو موقعیت شغلی مد نظر است. طراح مراحل و مأموریتها باید همکاری نزدیکی با طراح محیط داشته باشد تا مراحل بازی هم زیبایی بصری داشته باشند و هم در گیمپلی عملکرد مناسبی ارائه دهند.
در توصیف این پروژه به استفاده از «روایت محیطی» و «رویدادهای از پیش تعیینشده» اشاره شده است که بهخوبی با سبک کاری نایتدایو همخوانی دارد. این موارد میتواند نشانهای از آغاز ساخت نسخه ریمیک System Shock 2 باشد؛ اثری که طرفدارها از مدتها پیش انتظارش را میکشند. بسیاری از بازیکنها حدس میزنند که Nightdive در حال کسب آمادگی برای توسعه این بازی باشد.