سیستم تخریبپذیری Battlefield 6 با الهام از Bad Company 2 ساخته شده است
جرمی چاب، تهیهکننده ارشد بخش چندنفره بتلفیلد در استودیو DICE در مصاحبهای جدید فاش کرد که سیستم تخریبپذیری محیطی در بازی مورد انتظار Battlefield 6، مستقیما از بازی Battlefield: Bad Company 2 الهام گرفته است.
به نقل از Gamingbolt، درحالیکه هیجان برای Battlefield 6 پس از رونمایی به اوج خود رسیده، اطلاعات جدیدی از فلسفه طراحی آن منتشر شده است. بازی Battlefield: Bad Company 2، محصول سال ۲۰۱۰ به دلیل سیستم تخریبپذیری گستردهاش که به بازیکنان اجازه میداد تقریبا تمام ساختمانهای نقشه را با خاک یکسان کنند، به یک استاندارد طلایی در این مجموعه تبدیل شد؛ ویژگیای که در نسخههای بعدی مثل Battlefield 3 و Battlefield 2042 به مراتب محدودتر شد.
جرمی چاب در گفتگو با رسانه پیسی گیمر توضیح داد: «وقتی در میراث پرافتخار خود به دنبال برتری میگردید، آن را در Bad Company 2 پیدا میکنید. آن بازی به طور خاص، سطحی از یک تجربه تخریبپذیری عمیق و جامع را ارائه میداد؛ از منفجر کردن یک دیوار ساده گرفته تا فروریختن کامل یک ساختمان. این ویژگی بیش از هر چیز دیگری، هویت آن بازی بود. ما میدانیم که این حس تا حدودی در بازی قبلی ما وجود نداشت و واقعا میخواستیم به آن بازگردیم.»
در آستانه شروع اولین دوره بتای عمومی بازی در تاریخ ۹ اوت (۱۸ مرداد)، جزئیات دیگری نیز از این اثر منتشر شده است:
- سلاحها: به گفته الکسیا کریستوفی، تهیهکننده بازی، Battlefield 6 در زمان عرضه دارای بیش از ۴۰ سلاح مختلف در کلاسهای گوناگون خواهد بود.
- کراسپلی: سیستم کراسپلی به گونهای طراحی شده است که بازیکنان کنسول در اولویت اتصال به یکدیگر قرار گیرند و تنها در صورت نیاز برای پر کردن لابی، کاربران پیسی به آنها اضافه خواهند شد.
- مرورگر سرور: این قابلیت محبوب از طریق گزینهای بهنام Portals در منوی اصلی بازخواهد گشت و به بازیکنان اجازه میدهد سرورهای دلخواه خود را پیدا کرده و ضمن حفظ تمام پیشرفتهایشان، به آنها بپیوندند.
- سیستم ضد تقلب: الکترونیک آرتز اعلام کرده است که نسخه جدید سیستم ضد تقلب Vanguard در این بازی استفاده خواهد شد که برای اجرا در کامپیوتر، به فعال بودن قابلیت Secure Boot در BIOS/UEFI نیاز دارد.
بازی Battlefield 6 در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | اس عرضه خواهد شد.