نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۸

نسخه‌ی ویژه‌ای از Minecraft برای هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز معرفی شد

حتما با هدست واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت به نام هولولنز آشنایی دارید. مایکروسافت قصد دارد با استفاده از این تکنولوژی جدید، دنیای آینده را متحول کند. بازی‌های ویدئویی نیز بخشی از دنیای آینده هستند که تحت تاثیر واقعیت افزوده و هولولنز قرار خواهند گرفت.

مایکروسافت در حال ساخت یک نسخه‌ی ویژه از بازی محبوب Minecraft است که به طور اختصاصی برای هدست هولولنز عرضه می‌شود. شما می‌توانید این بازی را به وسیله‌ی یک کنترلر انجام دهید و دنیایی بزرگ را با استفاده از تصاویر سه‌بعدی که با صدا یا حرکات بدن ایجاد می‌کنید، بسازید و در آن به جستجو بپردازید.

چیزی که مایکروسافت در نمایشگاه E3 2015 از نسخه‌ی جدید Minecraft به نمایش گذاشت، تجربه‌ی جالبی بود که به کمک هدست هولولنز، بازی را روی یک میز نشان می‌داد. شما می‌توانید در ادامه تصاویر مربوط به این نسخه از Minecraft را مشاهده کنید.

Xbox_E3_2015_0317.0

Xbox_E3_2015_0321.0

طی دمویی که از بازی به نمایش درآمد، شخصی که از هولولنز استفاده می‌کرد قادر بود به طور آزاده در اطراف میز بازی حرکت کند و تغییرات لازم را در آن به وجود آورد. تعامل با بازی از طریق صدا و همچنین اشاره و حرکات دست روی هوا صورت می‌گرفت. البته شاید این شیوه‌ی کنترل بازی برای بعضی‌ها جالب به نظر نرسد، اما وقتی تصور کنید که درون اتاق پذیرایی خود نشسته‌اید و کل فضای اتاق به محیط بازی Minecraft تبدیل شده است، احتمالا هوس می‌کنید برای یک بار هم که شده هولولنز را تجربه کنید.

مایکروسافت قصد دارد تا اطلاعات بیشتری از نسخه‌ی ویژه‌ی Minecraft را در نمایشگاه Minecon که در ماه جولای برگزار می‌شود ارائه کند.

[alert variation="alert-info"]زمان‌بندی کنفرانس‌ها به وقت تهران و همچنین عناوین بازی‌ها را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. [/alert]

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به E3 2015 به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده