بتلفیلد ۶ سیستم مچ‌میکینگ مبتنی بر مهارت دارد

دوشنبه 13 مرداد 1404 - 10:17
مطالعه 2 دقیقه
حضور دو سرباز در پوستر بازی Battlefield 6
بخش چندنفره بازی بتلفیلد ۶ از سیستم مچ‌میکینگ مبتنی بر مهارت بهره می‌برد که با توجه به حالت انتخاب شده، عملکرد متفاوتی خواهد داشت.
تبلیغات

طبق جدیدترین اخبار رسانه اینسایدر گیمینگ، شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرده است که بخش چندنفره بازی تیراندازی بتلفیلد ۶ از یک سیستم ساخت رقابت و تطبیق مبتنی بر مهارت بازیکن‌ها استفاده خواهد کرد تا شاهد رقابت‌های منصفانه‌‌تر و متعادل باشیم. طبق اطلاعات منتشر شده، این سیستم مچ‌میکینگ روی چهار فاکتور پینگ، منطقه بازیکن، دسترسی سرورها و مهارت تمرکز خواهد داشت.

علاوه‌براین EA تایید کرده است که عملکرد این سیستم بر اساس هرکدام از حالت‌های بخش چندنفره و تعداد بازیکن‌های حاضر متفاوت خواهد بود. در حالی که هنوز جزئیات عملکرد متفاوت این سیستم در حالت‌های مختلف مشخص نیست، به نظر می‌رسد که بازیکن‌ها قبل ورود به هر رقابت از دو فیلتر «مچ‌میکینگ مبتنی بر مهارت عمومی» و «تطبیق اختصاصی مبتنی بر عملکرد اعضای تیم» عبور خواهند کرد.

دیوید سِرلند، یکی از تهیه‌کنندگان ارشد بتلفیلد ۶، در آوریل امسال درباره استفاده از مچ‌میکینگ مبتنی بر مهارت و استفاده از تطبیق مبتنی بر تیم به بیان جزئیاتی پرداخت. به گفته این تهیه‌کننده، EA به جای پیاده‌سازی یک رویکرد گزینشی مهارت‌محور روی تمام بازیکن‌ها، از مچ‌میکینگ مبتنی بر مهارت برای ایجاد تیم‌های متعادل‌تر در یک رقابت استفاده خواهد کرد.

سرلند در ادامه توضیح داد که این مچ‌میکینگ بر اساس میزان مهارت بازیکن‌های درون هر تیم و صرف نظر از میانگین مهارت کل بازیکن‌های سرور عملکرد متمرکزتری دارد: «ما به مقداری سنجش مهارت نیاز داریم تا تیم‌های متعادل‌تری را تشکیل دهیم. برای این کار، محدوده مهارت کلی بازیکن‌های سرور را در نظر نمی‌گیریم. بتلفیلد زمانی بهترین حالت چندنفره خود را ارائه می‌دهد که یک جنگ تمام‌عیار را در کنار دوستان و همراهی دیگر بازیکن‌ها تجربه کنید؛ بنابراین ما نمی‌خواهیم که آن را بیش از حد محدود کنیم.»

طبق این گفته به نظر می‌رسد که بخش چندنفره بتلفیلد ۶ علاوه بر استفاده از مچ‌میکینگ مهارت‌محور، به تطبیق متناسب تیم‌ها نیز خواهد پرداخت تا نه تنها رقابت‌های متعادل‌تری را شاهد باشیم، بلکه برخلاف گذشته تنها بازیکن‌های کم‌تجربه یا باتجربه در یک لابی دور هم جمع نشوند. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سیستم مورداستفاده EA در بازی بتلفیلد ۶ چه عملکردی از خود نشان خواهد داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات