بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 عملکردی فراتر از انتظار داشته است
به نوشته گیمینگبولت، شرکت فوکوس اینترتینمنت در ماه گذشته رسما اعلام کرد که آمار بازیکنهای بازی اکشن Warhammer 40,000: Space Marine 2 به بیش از هفت میلیون نفر رسیده است. حال مدیرعامل پولآپ اینترتینمنت که شرکت مادر فوکوس اینترتینمنت به شمار میآید، در مصاحبه اخیرش گفته است هرگز باور نمیکرد که این بازی بتواند تا این حد محبوب شود.
جفروی ساردین، مدیرعامل پولآپ در جلسه مالی اخیر شرکتش به تایید رشد درآمدی ۱۳۲ درصدی سال مالی کنونی نسبت به مدت مشابه سال قبل پرداخت و در ادامه مصاحبهای با رسانه The Game Business درباره فلسفه شرکتش درباره ساخت و انتشار بازیهای ویدیویی داشت.
ساردین گفت: «ما به ارائه گیمپلی همهجانبه اعتقاد داریم و در آینده همچنان به آن پایبند خواهیم ماند. شرکت پولآپ اینترتینمنت علاقهای جهت ساخت بازی برای همه سلیقهها ندارد و بیشتر تمایل دارد تا برای مخاطبانی خاص بازی بسازد. در نهایت این رویکرد به کنار گذاشتن ایدههای زیادی ختم میشود.
بااینوجود راه موفقیت برای ما براساس یک ایده ساده است؛ اینکه بازیکنها بهدنبال تجربیهای خاص، هدفمند و تأثیرگذار هستند. منظور اصلی کلام من این است که ما در پولآپ برای همه اقشار، بازی طراحی و تولید نمیکنیم. ما فقط برای افرادی خاص این کار را انجام خواهیم داد تا وقتی آوازه کیفیت آن بپیچد، به مرور افراد بیشتری را جذب کند.
دقیقاً همین اتفاق برای Warhammer 40,000: Space Marine 2 رخ داد. اگر بخواهم صادقانه بگویم، ما پیش از انتشار آن باور نداشتیم که بتواند به آمار بیش از هفت میلیون بازیکن منحصربهفرد دست یابد. این برای ما باورنکردنی بود. تبلیغات دهان به دهان همراه با توسعه بینقص بازی توسط سیبر اینتراکتیو به ما کمک کرد تا بتوانیم جامعه مخاطبین پرشور سری Warhammer را از طریق تجربه همهجانبه و لذتبخش Space Marine 2 گسترش دهیم.»
ساردین در ادامه مصاحبهاش درباره وضعیت فعلی صنعت بازی صحبت کرد و گفت درحالیکه بسیاری از شرکتها درگیر بحران شدهاند، کسب و کار در این صنعت نسبت به آنچه که بهنظر میرسد، بهتر است: «همه ما میدانیم که چند سال گذشته بسیار چالش برانگیز بوده است و این موضوع را در همه خبرها درک کردهایم. بااینحال اگر حواشی را کنار بگذارید، از واقعیتهای مثبت زیاد این روند شگفتزده خواهید شد.
اول از همه باید بدانیم بااینکه صنعت در چند سال گذشته رشد چشمگیری نکرد، اما پس از سالها توانست در سطح بسیار بالایی از ثبات قرار گیرد. این صنعت همچنان عملکرد قدرتمندی خواهد داشت؛ زیرا به داشتن مراحل تثبیت قبل از بازگشت به روند رو به رشد عادت دارد. صنعت بازی در حال حاضر تحت تأثیر موج سرمایهگذاریهای افراطی قرار گرفته است که من اخیرا در مصاحبههای زیادی درباره آن صحبت کردهام.
باید بدانیم که این روند در گذشته هم وجود داشته و بارها بهبود یافته است. ما در حال عبور از مرحلهای هستیم که پروژههایی با بازگشت سرمایه محدود دیگر نمیتوانند تأمین مالی شوند. این برای ما یک فرآیند ضروری است تا این صنعت را به مسیر رشد برگرداند.»
ساردین در ادامه به این واقعیت اشاره کرد که بازیهایی نظیر Warhammer 40,000: Space Marine 2 یا Clair Obscur: Expedition 33 و Monster Hunter Wilds همگی در حال ثبت و شکستن رکوردهای فروش در طیف وسیعی از ژانرها و بازارهای مختلف هستند: «شرکت پولآپ و بازی Space Marine 2 تنها مواردی نیستند که سال خوبی را پشت سر گذاشتهاند. اگر به آمار واقعاً قوی که اخیراً توسط دوستان فرانسوی ما با Clair Obscur: Expedition 33 و همچنین Monster Hunter Wilds و ریمستر The Elder Scrolls: Oblivion به دست آمده است نگاه کنید، میبینید که همه آنها رکوردها را شکستهاند.»
بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شده است.