ترس سازنده ویچر ۴ از رقابت با ویچر ۳
بازی The Witcher 3: Wild Hunt با فروش بیش از ۶۰ میلیون نسخه، بهعنوان یکی از بهترین بازیهای نقشآفرینی تاریخ شناخته میشود و ساخت دنبالهای برای چنین شاهکاری، فشاری باورنکردنی را بر دوش سازندگان در استودیو سیدی پراجکت رد قرار داده است.
به نقل از اینسایدرگیمینگ، فیلیپ وبر، که در ساخت بازی The Witcher 3: Wild Hunt نیز بهعنوان طراح مراحل حضور داشت، در مصاحبهای با رسانه گیمزرادار به این فشار اعتراف کرد و گفت: «ویچر 3 یکی از بهترین بازیهای تاریخ بود و همه میپرسند: چطور میخواهند یک بازی بهتر از آن بسازند؟ و من با خودم میگویم: آره، واقعا چطور میخواهیم این کار را بکنیم؟»
وبر توضیح داد که موفقیت بازی The Witcher 4 را با اعداد و ارقام (مانند نمرات منتقدان یا آمار فروش) نمیسنجد. او گفت: «من به بازیهای ویدیویی نگاهی ریاضیوار ندارم.»
او رویکرد تیم را اینگونه تشریح کرد: «روشی که میخواهیم با آن به میراث The Witcher 3 احترام بگذاریم این است که همان فلسفهای را که در زمان ساخت آن بازی داشتیم، حفظ کنیم؛ اینکه چگونه یک بازی بسازیم، چگونه به جزئیات اهمیت دهیم و چگونه داستان تعریف کنیم. در عین حال، سؤالات جدیدی وجود دارد که میخواهیم به آنها پاسخ دهیم، زیرا این بازی باید یک دنباله واقعی حس شود، نه فقط تکرار کارهای قبلی. ما به دنبال ترکیبی سالم از حرکت رو به جلو و امتحان کردن چیزهای جدید هستیم، اما هدفمان احترام به میراث بازی قبلی است، نه تلاش برای شکست دادن آن.»
او در پایان به طرفداران اطمینان داد که هدف نهایی این است که کسانی که بازی The Witcher 3 را دوست داشتند، عاشق The Witcher 4 نیز بشوند، زیرا فلسفه اصلی استودیو درباره معنای ویچر تغییری نکرده است.