دیدگاه جنجالی توسعه‌دهنده سابق راک‌ استار درباره نرخ فریم جی تی ای ۶

سه‌شنبه 7 مرداد 1404 - 09:37
مطالعه 1 دقیقه
جیسون دووال در بازی Grand Theft Auto 6
مدیر فنی سابق راک‌استار می‌گوید که کاربران جی‌تی‌ای ۶ احتمالا نرخ فریم ۳۰ را به ۶۰ ترجیح می‌دهند.
تبلیغات

در حالی‌که بسیاری از طرفداران Grand Theft Auto 6 امیدوارند که این بازی با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا شود، یکی از توسعه‌دهندگان سابق راک‌استار گیمز دیدگاه متفاوتی دارد. اوبه ورمیج، مدیر فنی سابق راک‌استار نورث که روی بازی‌های برجسته جی‌تی‌ای در دوران پلی استیشن ۲ و پلی استیشن ۳ کار کرده بود، اعتقاد دارد که نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه می‌تواند تجربه بهتری برای کاربران GTA 6 رقم بزند.

اوبه ورمیج در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره دشواری دستیابی به نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه در GTA 6 مورد سؤال قرار گرفت که در پاسخ گفت: «باید بین عملکرد یا گرافیک یکی را برگزید. در نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه می‌توان دو برابر تعداد چندضلعی‌ها را نسبت‌به ۶۰ فریم رندر کرد. برای اثری اکشن رقابتی همیشه نرخ فریم بالا انتخاب می‌شود، اما در جی‌تی‌ای احتمالا جزئیات بصری ترجیح داده شود.»

باتوجه‌به جاه‌طلبی‌های فنی GTA 6، ازجمله دنیای وسیع، نورپردازی پیشرفته و مدل‌سازی دقیق شخصیت‌ها، دستیابی به ۶۰ فریم حتی روی کنسول‌هایی مثل PS5 Pro چالش‌برانگیز خواهد بود. چندی قبل اوبه ورمیج گفت که احتمالا هزینه توسعه GTA 7 کمتر از GTA 6 خواهد بود؛ زیرا هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از وظایف تکراری مانند طراحی نقشه‌ها و ساخت میان‌پرده‌ها را برعهده بگیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات