چرا توسعه بازی Mafia: The Old Country به آنریل انجین ۵ منتقل شد؟
به نقل از گیمینگبولت، استودیو هنگر ۱۳ انجین مورداستفاده برای توسعه Mafia 3 را کنار گذاشت تا بازی Mafia: The Old Country را با آنریل انجین ۵ توسعه دهد. حال نیک بِینز، مدیرعامل هنگر ۱۳ بههمراه الکس کاکس، کارگردان بازی Mafia: The Old Country در مصاحبهای با IGN درباره علت تغییر انجین و فایدههای آن برای توسعهدهندگان به گفتگو پرداختهاند.
به گفته کاکس، یکی از مزیتهای بزرگ استفاده از آنریل انجین ۵ در زمان توسعه Mafia: The Old Country، تعداد ابزارهایی است که این انجین بهطور پیشفرض در اختیار توسعهدهندگان قرار میدهد. در واقع این ابزارها به سازندگان کمک کردند تا بهطور دقیق، محیط زیبا و دلنشین سیسیل را به تصویر بکشند: «من فکر میکنم که موتور آنریل همانطور که بسیاری از بازیکنها اکنون با ویژگیهای آن آشنا هستند، چیزهای زیادی را به بازیهای نسل جدید اضافه میکند؛ به ویژه جلوههای بصری پیشرفتهای را برای ما به ارمغان آورد.
باتوجهبه ماهیت بازی Mafia: The Old Country، ما واقعا تمایل داشتیم تا تصویری زیبا و چشمنواز از سیسیل به همراه مناظر خارقالعاده آن خلق کنیم و شخصیتهای واقعگرایانهای با فناوری MetaHuman داشته باشیم؛ بنابراین آنریل انجین ۵ واقعا به ما اجازه داد تا تمام این چیزها را در یک تجربه سینمایی باکیفیت ارائه دهیم.
نقشآفرینی بازیگران ما واقعا فوقالعاده است. چهرهپردازی آنها با کیفیتی شگفتانگیز انجام شده است و این یک ویژگی کلیدی برای یک بازی مافیا به حساب میآید. این ویژگی برای تمام بازیهای قبلی مافیا در زمان انتشارشان هم وجود داشت؛ بنابراین وقتی برای تغییر انجین مجموعه تصمیم گرفتیم، تمامی این موارد به همراه طراحی بصری محیطی و صحنههای سینمایی فوقالعاده را در ذهن داشتیم.»
بینز در ادامه خاطرنشان کرد که استفاده از انجین اختصاصی یک استودیو و ارتقای آن مستلزم به کار بردن سرمایه و زمان زیادی است تا سازنده مطمئن شود که انواع ابزارهای پیشرفته متناسب با پروژه آینده خود را در نهایت آزادی عمل در اختیار دارد. باتوجهبه اینکه هنگر ۱۳ تمایل داشت تا بیشتر روی گیمپلی، جلوههای بصری، صحنههای سینمایی و داستانسرایی بازی Mafia: The Old Country تمرکز داشته باشد، تصمیم گرفت بهجای کار کردن روی ارتقای موتور اختصاصیاش، پروژه را به آنریل انجین ۵ منتقل کند.
بینز افزود: «هرچه پروژهها پیشرفتهتر میشوند، ارتقای انجین هم زمان بیشتری میبرد. من فکر میکنم که بهعنوان یک استودیو، ما واقعاً میخواستیم تا بیشتر روی گیمپلی، جلوههای بصری، داستانسرایی و صحنههای سینمایی تمرکز داشته باشیم و زمان زیادی را صرف ارتقای موتور برای رسیدن به این اهداف نکنیم. این واقعاً به ما کمک کرد و نهایتا به ما اجازه خواهد داد تا یک بازی بهتر را توسعه داده و عرضه کنیم.»
کاکس در ادامه خاطرنشان کرد که هنگر ۱۳ کار خود را برای توسعه بازی Mafia: The Old Country با آنریل انجین ۵ را با طراحی مجدد میدان بازار سیسیل از Mafia 2 شروع کرده است. به گفته این کارگردان، این طراحی مجدد بسیار مفید بود؛ زیرا داستان مافیا ۲ از همین میدان در سیسیل شروع شده بود و حال تبدیل به مکان اصلی رویدادهای داستانی Mafia: The Old Country شده است.
کاکس در این باره توضیح داد: «ما این مکان را به دلایل بسیار زیادی انتخاب کردیم. اول اینکه ما از قبل میدانستیم که میدان بازار چه شکلی است. دومین دلیل این است که میتوانستیم ببینیم که طراحی مجدد آن پس از ۱۵ سال با انجین جدید چگونه خواهد بود. این مکان که قبلا طرفداران مجموعه آن را دیدهاند، میتواند دیدگاه خلاقانه ما برای هدایت روایی Mafia: The Old Country را شکوفا کند. ما قرار است با قرار دادن مجدد داستان در همان مکان، همه چیز را از میدان مرکزی سَن سِلِست آغاز کنیم.»
بازی Mafia: The Old Country در تاریخ ۸ آگست ۲۰۲۵ (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد.