موفقیت ریمیک Silent Hill 2 استودیو سازنده بازی را متحول کرد
پیش از عرضه ریمیک بازی Silent Hill 2، بسیاری از طرفداران با بدبینی به سپردن این پروژه بزرگ به بلوبر تیم نگاه میکردند و معتقد بودند که سابقه این استودیو در ساختهایی چون The Medium و Blair Witch برای بازسازی یکی از بهترین بازیهای ترسناک تاریخ کافی نیست. اکنون یاچک ژیبا، کارگردان بازی جدید این استودیو از آن روزهای سخت میگوید.
به نقل از Gamingbolt، او در مصاحبهای با رسانه PC Gamer گفت: «بعد از سایلنت هیل، کمکم داریم آن حس همیشگی دستکم گرفته شدن را کنار میگذاریم. دوران ساخت سایلنت هیل از نگاه عموم چندان آسان نبود. صداهای زیادی میگفتند: اوه نه، بلوبر دارد این بازی میسازد. آنها نابودش خواهند کرد. برای کل شرکت خیلی سخت بود که به کارمان پایبند بمانیم و با تمام وجود روی این پروژه که بیشتر مردم آن را نمیخواستند، کار کنیم. اما ما ثابت کردیم که آنها اشتباه میکردند و این حس خوبی است.»
ژیبا معتقد است که استودیو اکنون در دوره متفاوتی قرار دارد. او گفت: «ما سوار بر موج کنجکاوی مردم هستیم و میدانیم که باید یک نتیجه عالی ارائه دهیم.» نویسنده ارشد بازی نیز افزود که حتی پس از تحسینهای ریمیک Silent Hill 2، آنها همچنان به دنبال پیشرفت هستند. ژیبا این دو بازی را به دو پیتزا با طعمهای متفاوت تشبیه کرد و گفت حتی اگر یک پیتزای عالی درست کرده باشند، حالا میخواهند یک پیتزای عالی دیگر با طعمی متفاوت ارائه دهند.
پس از موفقیتهای ریمیک Silent Hill 2، اکنون اعضای استودیو بلوبر تیم با اعتماد به نفس بالاتری روی بازی ترسناک Cronos: The New Dawn کار میکند که قرار است در پاییز ۲۰۲۵ برای پلتفرمهای کامپیوتر، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | اس منتشر شود. نسخه فیزیکی این بازی با همکاری شرکت Skybound Game Studios برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.