بازی جدید Ghost Recon احتمالا با آنریل انجین ساخته میشود
درحالیکه طرفداران منتظر معرفی رسمی قسمت جدید Ghost Recon هستند، تام هندرسون در جدیدترین قسمت پادکست خود اعلام کرد که این بازی برخلاف آثار اخیر یوبیسافت، با یکی از موتورهای انحصاری این شرکت مانند Anvil یا Snowdrop ساخته نمیشود، بلکه تیم توسعه به سراغ آنریل انجین رفته است.
به نقل از اینسایدرگیمینگ، هندرسون در این رابطه گفت: «این بازی قرار است با آنریل انجین ساخته شود. سری Ghost Recon در گذشته نیز از این موتور استفاده میکرد، اما در ادامه به سراغ استفاده از موتورهای انحصاری خود یوبیسافت مثل Anvil و Snowdrop رفت. نمیدانم چرا این تصمیم را گرفتهاند، شاید برای بازگشت به همان حس و حال قدیمی؟ بهنظر میرسد این بار از آنریل انجین ۵ استفاده خواهند کرد که بسیار جالب است.»
این تغییر فنی با گزارشهای قبلی مبنی بر تغییرات بنیادین در گیمپلی بازی همخوانی دارد. گفته میشود نسخه جدید Ghost Recon زاویه دید سوم شخص آثار اخیر مثل Breakpoint را کنار گذاشته است و به ریشههای خود بهعنوان یک بازی اول شخص تاکتیکی باز خواهد گشت. جالب است بدانید که این مجموعه با موتور آنریل بیگانه نیست؛ بازی Ghost Recon 2 محصول ۲۰۰۴ با آنریل انجین ۲ و آثار دیگری از دنیای تام کلنسی مانند Rainbow Six Vegas با آنریل انجین ۳ ساخته شده بودند.
این تصمیم در حالی گرفته شده که یوبیسافت بهشدت روی موتورهای داخلی خود سرمایهگذاری کرده است. موتور Anvil در ساخت بازیهای بزرگی چون سری Assassin’s Creed و Skull and Bones به کار رفته و موتور Snowdrop نیز قدرتبخش بازیهایی چون Star Wars: Outlaws و ریمیک Splinter Cell است. این اقدام در صورت تأیید رسمی، میتواند نشاندهنده یک تغییر استراتژیک مهم در رویکرد فنی یوبیسافت برای برخی از فرنچایزهای کلیدیاش باشد.