سونی با قراردادی بزرگ شریک استراتژیک بندای نامکو شد

پنج‌شنبه 2 مرداد 1404 - 22:17
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی سونی و بندای نامکو
شرکت سونی و هلدینگ بندای نامکو با امضای یک قرارداد اتحاد استراتژیک، همکاری گسترده‌ای را آغاز کردند.
تبلیغات

دو شرکت پیشروی ژاپنی در صنعت سرگرمی، سونی و بندای نامکو، با هدف تقویت جایگاه خود در بازار جهانی به ویژه در حوزه انیمه که رشد سریعی را تجربه می‌کند، رسما یک اتحاد استراتژیک را آغاز کردند. این همکاری که سابقه آن به پروژه‌های مشترک در زمینه بازی، انیمه و موسیقی بازمی‌گردد، اکنون وارد مرحله‌ای جدید و بسیار گسترده‌تر شده است.

به نقل از اینسایدرگیمینگ، تحت این قرارداد ۶۸ میلیارد ینی (معادل ۴۶۳ میلیون دلار)، سونی با خرید ۱۶ میلیون سهم، مالک ۲.۵ درصد از سهام بندای نامکو شده است. در بیانیه مشترک این دو شرکت، هدف اصلی این اتحاد گسترش جامعه طرفداران برای آی‌پی‌هایی مانند انیمه و مانگا در سراسر جهان و خلق تجربیات جدید و تأثیرگذار احساسی عنوان شده است. براساس این توافق، دو شرکت قصد دارند با ادغام نقاط قوت خود، ارزش آی‌پی‌های خود را به حداکثر برسانند. این همکاری شامل موارد زیر خواهد بود:

  • توسعه آی‌پی‌های بندای نامکو: سونی از توانایی‌های خود در تولید و توزیع محتوای ویدیویی و فروش محصولات جانبی برای گسترش جهانی آی‌پی‌های باندای نامکو استفاده خواهد کرد.
  • خلق آی‌پی‌های جدید: دو شرکت در زمینه توسعه و تبلیغ مشترک آی‌پی‌های جدید در حوزه انیمه و مانگا با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
  • سرگرمی‌های تجربی: برنامه‌ریزی و همکاری فنی برای خلق سرگرمی‌های تجربی (مانند رویدادهای زنده و پارک‌های تفریحی) نیز در دستور کار قرار دارد.
  • سرمایه‌گذاری مشترک: دو طرف فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای حمایت از خالقان و توسعه فناوری‌های مرتبط با سرگرمی را نیز بررسی خواهند کرد.

نوبوهیکو موموی، نایب رئیس اجرایی بندای نامکو در این رابطه گفت: «ما از پتانسیل خلق سرگرمی‌های جدید هیجان‌زده هستیم.» توشیموتو میتومو، مدیر ارشد استراتژی گروه سونی، نیز اظهار داشت: «ما تلاش‌های خود را برای به حداکثر رساندن ارزش آی‌پی‌ها و تحقق چشم‌انداز بلندمدت سونی تسریع خواهیم کرد.» این قرارداد بزرگ، موقعیت هر دو شرکت را در رقابت جهانی بر سر محتوای سرگرمی به شکل چشمگیری تقویت می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات