عملکرد فنی بازی Borderlands 4 روی نینتندو سوییچ 2 چگونه خواهد بود؟
به نقل از اینسایدرگیمینگ، رندی پیچفورد، مدیرعامل گیرباکس اینترتینمنت که اخیرا تاریخ انتشار بازی Borderlands 4 را برای نینتندو سوییچ 2 اعلام کرد، با اظهار نظر جدید خود درباره عملکرد این بازی روی پلتفرم جدید باعث ایجاد موج جدیدی از نگرانی طرفداران شده است. پیچفورد در ابتدا تایید کرد که باتوجهبه مقیاس بزرگ Borderlands 4، تمام محتوای آن روی کارتریج گنجانده نمیشوند و بازیکنها در هر صورت مجبور خواهند بود تا بازی را دانلود کنند.
علاوهبراین برخی طرفداران درباره مشکلات عملکردی و بهینهسازی نه چندان خوب بازی روی نینتندو سوییچ 2 نگران شدهاند. مدیرعامل گیرباکس اخیرا در پاسخ سوال طرفداران درباره اجرا شدن Borderlands 4 روی کنسول جدید نینتندو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه خاطرنشان کرد: «برای ما مهم بود که چیزی را از بازی حذف نکنیم و از قابلیت کراس-پلی پشتیبانی کنیم؛ بنابراین باید بگویم که نرخ فریم بازی بیشتر حدود ۳۰ خواهد بود. همچنین اگر بازی را بهصورت چندنفره در حالت دستی تجربه کنید، ممکن است در برخی صحنههای شلوغ نظیر مبارزات با افت فریم مواجه شوید.»
در ادامه برخی مخاطبان به سرعت به بیانیه پیچفورد واکنش نشان دادند و یکی از آنها نوشت: «خرید این بازی بدون حالت پرفورمنس که کیفیت بازی را با رزولوشن پایینتر به نرخ فریم بالاتر میرساند، معنا ندارد. حتی Borderlands 3 روی نینتندو سوییچ 1 با نرخ ۴۵ فریم بر ثانیه اجرا میشد.» کاربر دیگری هم در انتقاد به گفته پیچفورد نوشت: «بازی Metroid Prime 4 در همان حوالی Borderlands 4 عرضه میشود و حداقل با نرخ ۶۰ فریمی اجرا خواهد شد.»
پیچفورد در ادامه پیرامون کاهش حجم بازی به ۶۴ گیگابایت برای جا دادن آن در کارتریج پاسخ داد: «این یک بازی بزرگ است؛ بنابراین برای تجربه نسخههای فیزیکی آن باید دانلود داشته باشیم.» این گفته مدیرعامل گیرباکس طرفداران را درباره استفاده از کی-کارت به جای ارائه یک کارتریج بههمراه کد دانلود نگران کرده است.
در نهایت تمام اخبار جدید پیچفورد شامل جزئیات نگرانکننده برای طرفداران نبود. این توسعهدهنده تایید کرد که بازی Borderlands 4 از حالت ماوس نینتندو سوییچ 2 پشتیبانی خواهد کرد و امکان تجربه کوآپ چهارنفره بازی را در دسترس کاربران این پلتفرم قرار میدهد.