Dying Light: The Beast به جای روایتی بیش از حد جدی، روی گیم پلی سرگرمکننده تمرکز دارد
درحالیکه نمایشهای اولیه بازی Dying Light: The Beast حاکی از بازگشت به فضایی تاریکتر نسبت به Dying Light 2 بود، استودیو تکلند اکنون شفافسازی کرده است که تمرکز اصلی این اثر روی داستانسرایی عمیق نخواهد بود. تیمون اسمکتالا، کارگردان این مجموعه، در مصاحبهای جدید با رسانه گیمزرادار تأیید کرد که تیم توسعه به دنبال خلق جاهطلبانهترین روایت داستانی نیست.
به نقل از Tech4Gamer، بازی Dying Light 2 به دلیل فاصله گرفتن از روایت تیره و ناامیدکننده نسخه اول، تجربهای دوگانه برای بسیاری از بازیکنان بود و واکنشهای متفاوتی را در پی داشت. اسمکتالا اعتراف میکند که نسخه دوم با تمرکز بر عناصر بقا، جذابیت گذشته خود را برای طرفداران وفادار از دست داد. اکنون بهنظر میرسد تکلند قصد دارد با آموختن از این تجربه، مسیری متعادلتر را در پیش بگیرد.
اسمکتالا توضیح داد: «برای ما بسیار آسانتر و معنادارتر است که در بخش گیمپلی پیشرفت کنیم. فکر نمیکنم نیازی داشته باشیم که از نظر روایی، جاهطلبانهترین مجموعه باشیم.» او افزود که هدف اصلی، درگیر کردن بازیکن با پرسشهای عمیق اخلاقی نیست، بلکه ارائه یک گیمپلی جذاب در کنار شخصیتهای بهیادماندنی است.
بااینحال، این به معنای حذف کامل داستان نخواهد بود. به گفته کارگردان بازی، Dying Light: The Beast دارای داستانی خطی همراه با پیچشهای غافلگیرکننده خواهد بود تا بازیکنان را همچنان درگیر نگه دارد. او در این رابطه گفت: «ما بازیهایی میسازیم که در درجه اول بر گیمپلی و شخصیتهای جذاب متمرکز هستند. فکر میکنم لحن بیش از حد جدی برای مجموعه Dying Light کارساز نخواهد بود و ما به همین مسیر ادامه خواهیم داد.»
بازی Dying Light: The Beast قرار است در تاریخ ۲۲ اوت (۳۱ مرداد) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس بکس سری ایکس | اس و کامپیوتر منتشر شود.