تریلر گیم پلی EA Sports FC 26 به تغییرات گسترده بازی می‌پردازد

سه‌شنبه 31 تیر 1404 - 23:06
مطالعه 3 دقیقه
سیو توپ توسط مانوئل نوئر در بازی EA Sports FC 26
تریلر جدید بازی EA Sports FC 26 نگاهی عمیق به گیم پلی بازی و تغییرات آن دارد.
تبلیغات

به نقل از VG247، الکترونیک آرتز به‌تازگی از طریق کانال رسمی خود در یوتیوب، ویدیویی با عنوان Gameplay Deep Dive منتشر کرده است که در آن نگاهی مفصل به تغییرات گیم‌پلی در EA Sports FC 26 دارد. تغییری که سازندگان آن را با یک شعار ساده اما گویا توصیف کرده‌اند: «بهبود گیم‌پلی». اگرچه توصیف نسخه‌های سالانه فیفا یا حالا FC به‌عنوان عناوینی با تغییرات تدریجی و جزئی، به یک کلیشه بدل شده است، اما همچنان بهترین توصیف برای دستکاری‌های فنی زیرپوستی در موتور مسابقه‌ای بازی است؛ اصلاحاتی که هدف‌شان ارائه‌ی تجربه‌ای متفاوت‌تر در هر نسخه‌ی جدید است.

پخش از رسانه

طبق ادعای سازندگان، EA Sports FC 26 «اجتماع‌محورترین نسخه‌ی این مجموعه تا به امروز» خواهد بود. تغییری که خود را در سطح جزئیات و طراحی سیستم‌هایی نشان می‌دهد که با تمرکز بر بازخورد جامعه‌ی کاربری شکل گرفته‌اند. بخش قابل توجهی از این نسخه به چیزی اختصاص دارد که EA آن را «اصول گیم‌پلی» می‌نامد. فهرستی از تغییرات بنیادی که هدف آن‌ها کاهش ناهماهنگی‌های تجربه‌ی بازی و افزایش شفافیت در حرکت‌ها و تصمیم‌گیری‌های داخل زمین است. برخی از این تغییرات شامل موارد زیر هستند:

  • دریبل‌زنی روان‌تر و پاسخ‌گوتر
  • حرکت‌های مشخص‌تر و حذف سبک‌های دویدن بینابینی
  • دروازه‌بان‌هایی با واکنش بهتر، دفع توپ به خارج زمین یا به هم‌تیمی‌ها
  • تکل‌هایی که توپ را حفظ می‌کنند یا به بازیکن خودی برخورد می‌دهند، نه حریف
  • حذف کامل سیستم شوت زمان‌دار (Timed Finishing)
  • امکان شوت زمینی کم‌قدرت برای همه‌ی بازیکنان با دوبار زدن دکمه‌ی شوت

یکی از تغییرات مشهود بازی EA Sports FC 26، حذف سبک‌های دویدن ترکیبی نظیر Controlled Lengthy است. حالا سه دسته‌ی مشخص یعنی Explosive ،Controlled و Lengthy باقی مانده‌اند. این اقدام گامی در جهت حذف رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی برخی بازیکنان در مسابقات است. دو مورد از بزرگ‌ترین نارضایتی‌های بازیکنان در سال‌های اخیر، یکی واکنش‌های ضعیف دروازه‌بان‌ها به شوت‌های برگشتی بود و دیگری بازگشت مکرر توپ به مهاجمان پس از تکل موفق بوده است. به‌نظر می‌رسد EA این‌بار به‌طور مشخص روی این دو موضوع تمرکز کرده است.

در بازی EA Sports FC 26 دروازه‌بان‌ها کنترل بیشتری روی توپ‌های برگشتی دارند و به‌جای آن‌که توپ را کورکورانه به مرکز زمین بازگردانند، تلاش می‌کنند آن را یا به خارج زمین یا به هم‌تیمی‌های نزدیک خود ارسال کنند. همچنین سیستم رهگیری توپ توسط دروازه‌بان‌ها بازطراحی شده تا از گل‌های ناشی از شوت‌های سبز (Green-Timed Finesse و Trivela) تا حد زیادی جلوگیری شود. از سوی دیگر، مسیر حرکت توپ پس از تکل نیز بازطراحی شده تا دیگر مانند گذشته، توپ بلافاصله و غیرمنطقی به پای بازیکن حریف بازنگردد.

یکی از ویژگی‌هایی که در نسخه‌های اخیر حضور داشت اما به‌خاطر دشواری در توازن، همیشه محل بحث بود، سیستم Timed Finishing بود. این ویژگی حالا از FC 26 به‌طور کامل حذف شده و در عوض، شوت زمینی کم‌قدرت (Low-Driven Shot) با دوبار فشردن دکمه‌ی شوت پس از شارژ، برای تمامی بازیکنان در دسترس خواهد بود. با حذف این سیستم، دیگر خبری از گل‌های غیرمنطقی با Trivela از زاویه‌ی کرنر نخواهد بود؛ گل‌هایی که جریان بازی را از حالت پویا و واکنشی خارج می‌کردند.

بازی EA Sports FC 26 در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۴ (۲۶ سپتامبر ۲۰۲۵) روی پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 5، پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس سری ایکس | اس، ایکس‌ باکس وان، نینتندو سوییچ، نینتندو سوییچ 2 و پی سی منتشر خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات