حمایت سازنده Kingdom Come: Deliverance 2 از کارزار کشتن بازی‌ها را متوقف کنید

دوشنبه 30 تیر 1404 - 18:51
مطالعه 2 دقیقه
مبارزه هنری و همراهانش با دشمنان در پوستر بازی Kingdom Come: Deliverance 2
استودیو وارهورس، با حمایت از کارزار کشتن بازی‌ها را متوقف کنید، بر ساخت بازی‌های ماندگار که بازیکن‌ها بتوانند در آینده به آن‌ها بازگردند، تأکید کرد.
تبلیغات

در شرایطی که شرکت‌های بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی مانند یوبیسافت و الکترونیک آرتز با توقف سرویس‌دهی و حذف دائمی بازی‌ها، صدای اعتراض بازیکنان را بلند کرده‌اند، استودیو وارهورس، سازنده مجموعه Kingdom Come: Deliverance، با اعلام موضعی صریح بر تعهد خود به حفظ و دسترسی بلندمدت به بازی‌ها تأکید کرد و حمایت خود را از جنبش کشتن بازی‌ها را متوقف کنید نشان داد.

به نقل از Tech4Gamers، کاررزار کشتن بازی‌ها را متوقف کنید که با هدف مقابله با روند رو به رشد حذف دائمی بازی‌های دیجیتال توسط ناشران بزرگ شکل گرفته، اخیرا با عبور از مرز ۱.۴ میلیون امضا به نقطه عطف مهمی دست یافته است. این جنبش اعتراضی در واکنش به اقداماتی نظیر حذف کامل بازی The Crew توسط شرکت یوبیسافت آغاز شد؛ اقدامی که یوبیسافت در توجیه آن مدعی شد بازیکن‌ها هرگز مالک کامل بازی نبوده‌اند، بلکه صرفا مجوزی موقت برای استفاده از آن را خریداری کرده بودند.

در‌حالی‌که شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت و سونی نیز رویکردی مخالف با این کارزار اتخاذ کرده‌اند، حمایت استودیوهای مستقل و خوش‌نامی مانند وارهورس، امیدها را برای حفظ میراث دیجیتال بازی‌ها زنده نگه داشته است.

توبیاس اشتولتز-تویلینگ، مدیر ارتباطات استودیو وارهورس در مصاحبه‌ای جدید با رسانه eXputer، در پاسخ به سؤالی درباره هم‌سویی بازی Kingdom Come: Deliverance به‌عنوان یک تجربه تک‌نفره و آفلاین با اهداف جنبش مذکور، اظهار داشت: «این موضوعی بسیار مهم، اما در عین حال حساس و چندلایه است. آنچه می‌توانم بگویم این است که ما به‌عنوان توسعه‌دهنده، عمیقا به ساخت بازی‌هایی اهمیت می‌دهیم که بازیکن‌ها بتوانند حتی پس از گذشت سال‌ها دوباره به سراغشان بروند و از آن‌ها لذت ببرند.»

این دیدگاه درست در نقطه مقابل تفکری قرار دارد که شرکت‌هایی مانند یوبیسافت مروج آن هستند. آن‌ها معتقدند که هیچ‌چیز ابدی نیست و بازی‌های آنلاین به‌عنوان یک سرویس ارائه می‌شوند و هر سرویسی ممکن است روزی متوقف شود.

حمایت چهره‌های شناخته‌شده‌ای مانند استودیو وارهورس از کارزار کشتن بازی‌ها را متوقف کنید در شرایطی که بسیاری از بازیگران اصلی صنعت در برابر این خواسته بازیکن‌ها ایستاده‌اند، گامی مهم و دلگرم‌کننده برای تضمین حقوق مصرف‌کنندگان و حفظ دسترسی دائمی به محصولاتی است که برای آن هزینه کرده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات