یوبیسافت کمپین‌های سازمان‌یافته جهت انتقاد از بازی‌هایش را مقصر می‌داند

دوشنبه 30 تیر 1404 - 16:32
مطالعه 2 دقیقه
بازی های شرکت یوبیسافت
مدیرعامل یوبیسافت در مصاحبه جدیدش به تاثیر منفی کمپین‌های سازمان‌یافته‌ای که به صورت هماهنگ از بازی‌های این شرکت انتقاد می‌کنند، اشاره کرد.
تبلیغات

شرکت یوبیسافت در چند سال گذشته از آوازه و محبوبیت سال‌های نه چندان دور گذشته‌اش فاصله گرفته است و به هدف اصلی انتقادها و جنجال‌های رسانه‌ای تبدیل شده است. به‌نظر می‌رسد که این شرکت فرانسوی دیگر به درخواست مخاطبان خود اهمیت نمی‌دهد و همانطورکه از وضعیت فعلی آن مشخص می‌شود، روی موارد کم‌اهمیت‌تر دیگری تمرکز کرده است که برایش منتهی به زیان می‌شوند.

Assassin’s Creed Shadows، آخرین بازی بزرگ یوبیسافت به دلیل اضافه کردن یک سامورایی سیاه‌پوست به‌نام یاسوکه با خشم گروهیی از طرفداران سری مواجه شد. بااین‌حال یوبیسافت روی تصمیم خود پافشاری کرد . علاوه‌براین افت چشمگیر ارزش سهام این شرکت پس از انتشار دو بازی Star Wars Outlaws و Assassin’s Creed Shadows همچنان ادامه یافت تا سهامداران در آخرین جلسه مالی شرکت به انتقاد از عملکرد مدیریت پرداخته و از تمرکز روی محتوای حاشیه‌ساز نظیر شخصیت یاسوکه در داستان Assassin’s Creed Shadows انتقاد کنند.

انتقاد بازیکن‌ها از کیفیت پایین و پرداختن به موارد جنجالی بازی‌های یوبیسافت محدود به Assassin’s Creed Shadows نمی‌شود؛ چرا که در چند سال گذشته بیشتر بازی‌های این شرکت با کیفیتی متوسط یا پایین‌ منتشر شده‌اند. حال مدیرعامل این شرکت به جای اعتراف به اشتباهات و تمایل به تغییر رویکردها، به مقصر دانستن کمپین‌های سازمان‌یافته برای تخریب بازی‌های یوبیسافت روی آورده است.

در حال حاضر ایو گیلمو مدیرعامل یوبیسافت، به‌عنوان فردی متکبر شناخته می‌شود که از اعتراف به اشتباهات خود طفره می‌رود. این مدیرعامل قبلا بازیکن‌ها را به‌خاطر شکست بازی Star Wars: Outlaws سرزنش کرده بود و اخیرا کاهش محبوبیت مجموعه جنگ ستارگان را به‌عنوان یکی دیگر از دلایل شکست بازی برشمرد. حال در اقدامی جالب این مدیرعامل ادعا کرد که نفرت از یوبیسافت و بازی‌هایش به خاطر فعالیت برخی گروه‌های سازمان‌یافته ایجاد شده است.

گیلمو در این باره گفت: «یوبیسافت در معرض آسیب‌های جدی به ارزش و اعتبارش در صنعت بازی است که به‌خاطر انتقادهای آنلاین گسترده و سازمان‌یافته توسط کمپین‌های عظیم و کینه‌توز نسبت به بازی‌ها، بیانیه‌ها و تیم‌هایش در حال رخ دادن هستند.»

گیلمو در ادامه خاطرنشان کرد که این کمپین‌های سازمان‌یافته به دلیل انتقاد به مشکلات فنی بازی‌ها یا تحت تاثیر گفته‌های برخی افراد خاص تشکیل شده‌اند. بااین‌حال یوبیسافت هم‌اکنون بیش از هر شرکت دیگری در صنعت بازی به هدف نفرت‌ها و انتقادها تبدیل شده است. از طرفی این ناشر فرانسوی تمایلی برای تشخیص مشکلات اصلی و پیدا کردن راهی برای رفع آن‌ها از خود نشان نمی‌دهد.

منبع: Tech4Gamers

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات