مدیرعامل یوبیسافت: پشتیبانی از بازی‌ها نمی‌تواند برای همیشه ادامه یابد

یک‌شنبه 29 تیر 1404 - 21:51
مطالعه 3 دقیقه
رقابت وسایل نقلیه در بازی The Crew Motorfest
مدیرعامل یوبیسافت در واکنش به انتقادها درباره از دسترس خارج کردن بازی‌ها، با دفاع از این سیاست اعلام کرد که پشتیبانی نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد.
تبلیغات

ایو گیلمو، مدیرعامل شرکت یوبیسافت در نشست سالانه سهام‌داران این شرکت در واکنش به انتقادها و یک کارزار مردمی گسترده، با دفاع از سیاست توقف پشتیبانی از بازی‌های قدیمی اعلام کرد که سرویس‌دهی به بازی‌ها نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند. این اظهارات در پاسخ به پرسش‌هایی درباره کارزار کشتن بازی‌ها را متوقف کنید (Stop Killing Games) مطرح شد که خواستار وضع قوانینی برای جلوگیری از غیرقابل دسترس شدن بازی‌ها پس از پایان پشتیبانی است.

به نقل از VGC، در جریان نشست سالانه اخیر سهام‌داران یوبیسافت، مدیرعامل این ناشر بزرگ صنعت بازی در موقعیتی چالش‌برانگیز قرار گرفت. یکی از حاضران با طرح پرسش‌های صریح، موضع شرکت را در قبال کارزار مردمی کشتن بازی‌ها را متوقف کنید و برنامه‌های آینده یوبیسافت برای حفظ و نگهداری بازی‌ها به چالش کشید.

این جنبش که با جمع‌آوری نزدیک به ۱.۴ میلیون امضا در اتحادیه اروپا توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است، از قانون‌گذاران می‌خواهد تا با وضع مقررات جدید، از نابودی بازی‌هایی که توسط کاربران خریداری شده‌اند، توسط ناشران جلوگیری کنند. جرقه اصلی این حرکت، تصمیم یوبیسافت در سال گذشته برای از کار انداختن سرورهای بازی The Crew بود که با واکنش تند بازیکنان و حتی اقدامات قانونی مواجه شد.

ایو گیلمو در پاسخ به این انتقادها گفت: «ما در یک بازار فعالیت می‌کنیم و زمانی که یک بازی را منتشر می‌کنیم، پشتیبانی زیادی از آن به عمل می‌آوریم. ما همچنین خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که بازی به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در دسترس و قابل بازی باشد. ما اطلاعات لازم را درباره طول عمر احتمالی بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهیم و خریداران از این موضوع آگاه هستند که ممکن است پشتیبانی از یک بازی در نهایت متوقف شود.»

مدیرعامل یوبیسافت با تأکید بر اینکه این مسئله تنها به شرکت او محدود نمی‌شود، اظهار داشت: «این موضوعی است که ما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، اما تمام ناشران بازی‌های ویدیویی با آن مواجه هستند. شما یک سرویس ارائه می‌دهید، اما هیچ‌چیز تا ابد پابرجا نمی‌ماند و در مقطعی ممکن است ارائه سرویس متوقف شود. هیچ‌چیز ابدی نیست.»

گیلمو همچنین به منسوخ شدن فناوری به عنوان یکی از دلایل اصلی این تصمیم اشاره کرد و گفت: «عمر مفید یک نرم‌افزار، به‌ویژه زمانی که دارای بخش خدماتی است، محدود است. بسیاری از ابزارها پس از ۱۰ یا ۱۵ سال منسوخ و دیگر در دسترس نیستند. به همین دلیل است که ما نسخه‌های جدیدتر را منتشر می‌کنیم. این یک مسئله گسترده است و ما و تمام صنعت در حال کار روی آن هستیم تا تأثیر آن بر بازیکنان را به حداقل برسانیم.»

در پی واکنش‌های منفی به خاموشی سرورهای The Crew، یوبیسافت اعلام کرد که قصد دارد حالت آفلاین را برای The Crew 2 و The Crew: Motorfest، دو بازی دیگر این مجموعه عرضه کند تا پس از پایان پشتیبانی آنلاین نیز قابل بازی باشند.

بااین‌حال به‌نظر می‌رسد توضیحات گیلمو نتوانسته است منتقدان را قانع کند. فشار فزاینده از سوی جامعه بازیکنان و موفقیت این کارزار که حتی واکنش گروه لابی‌گر Video Games Europe را نیز در پی داشته، نشان می‌دهد که بحث بر سر مالکیت دیجیتال و حق دسترسی دائمی به بازی‌ها به یکی از چالش‌های اصلی صنعت بازی‌های ویدیویی در سال‌های آینده تبدیل شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات