کاهش محبوبیت جنگ ستارگان دلیل عملکرد ضعیف بازی Star Wars Outlaws است
به نقل از اینسایدرگیمینگ، در جریان نشست اخیر سهامداران یوبیسافت، مدیرعامل این شرکت، ایو گیلمو، بهطور مستقیم دربارهی عملکرد بازی Star Wars Outlaws مورد پرسش قرار گرفت. اگرچه پیش از این نیز مشخص شده بود که این بازی نتوانسته انتظارات فروش شرکت را برآورده کند، حالا گیلمو دلایل این ناکامی را مطرح کرده و حتی دربارهی جایگاه فعلی برند جنگ ستارگان اظهارنظری بحثبرانگیز داشته است.
در این نشست، گیلمو تأیید کرد که بازی Star Wars Outlaws به اهداف تعیینشدهی فروش نرسیده است. هرچند آمار دقیقی ارائه نشد، اما منابعی از جمله Insider Gaming پیشتر گزارش داده بودند که این بازی تنها یک میلیون نسخه در ماه نخست عرضه فروش داشته، که بسیار پایینتر از انتظارات یک عنوان AAA با برند جنگ ستارگان است. گیلمو در پاسخ به این موضوع گفت:
«در مورد Star Wars Outlaws، ما به اهداف فروش خود نرسیدیم. این بازی به دلایل مختلفی دچار مشکل شد. نخست، در دورهای عرضه شد که برند مربوط به آن [یعنی جنگ ستارگان] در وضعیت چندان پایداری قرار نداشت. همچنین، بازی در زمان عرضه نیاز به پولیش و اصلاحات فنی بیشتری داشت. البته ما در هفتههای ابتدایی بازی را بهبود دادیم و باگها را برطرف کردیم، اما این موضوع بر حجم فروش تأثیر منفی گذاشت.»
مدیرعامل یوبیسافت همچنین اعلام کرد که نسخهای بهبودیافته از بازی Star Wars Outlaws در آینده برای کنسولهای جدید مانند نینتندو سوییچ ۲ عرضه خواهد شد: «ما بازی را بهشکل قابل توجهی بهبود دادیم و نسخهای که برای کنسولهای جدید مثل سوییچ 2 منتشر میشود، نسخهی بهروز و کاملتری خواهد بود.»
یکی از جنجالیترین بخشهای صحبتهای گیلمو، اشارهی او به وضعیت برند جنگ ستارگان بود. او گفت که بازی در دورهای منتشر شد که این برند در «آبهای متلاطم» قرار داشت؛ اظهارنظری که با واکنش منفی برخی هواداران روبهرو شده است.
این گفته در حالی مطرح میشود که در سال ۲۰۲۵ محبوبیت مجدد بازی Star Wars Battlefront II یکی از بحثهای داغ صنعت بازی بوده است و بسیاری از طرفداران آن را نشانهای از بازگشت علاقه به جهان جنگ ستارگان میدانند. علاوهبراین، گسترش دائمی این فرنچایز در حوزههای مختلف مثل سریالهای تلویزیونی و کمیکها نیز باعث شده تا این برند همچنان در صدر توجه باقی بماند.